۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
وام ۵۰ میلیونی؛ گام نخست پرداخت تسهیلات بانکی بدون ضامن
وزیر اقتصاد خبر داد

وام ۵۰ میلیونی؛ گام نخست پرداخت تسهیلات بانکی بدون ضامن

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: گام نخست طرح اعطای تسهیلات بدون ضامن تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان و شامل حقوق بگیران است، اما در آینده تا صد میلیون تومان و برای همه مردم اجرایی خواهد شد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پرداخت تسهیلات خرد بدون دریافت ضامن، از هفته آینده در همه بانک‌ها اجرایی می‌شود.

وی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی بدون اخذ ضامن یک کلان پروژه است که تحت عنوان تحول بانکی به نفع مردم و تولید کنندگان در وزرات اقتصاد و دولت درحال اجرا و پیگیری است.

خاندوزی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از مردم به دلیل نداشتن ضامن یا وثیقه به تسهیلات بانکی دسترسی پیدا نمی‌کنند، گفت: براساس این طرح دسترسی هموطنان خوش حساب به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به دستور هفته گذشته رئیس جمهور برای تسهیل شرایط پرداخت وام‌های کوچک به مردم، گفت: از این پس کارمندان و مستمری بگیرانی که سوابق چک برگشتی و بد حسابی ندارند و رتبه اعتباری آن‌ها در شبکه بانکی خوب است می‌توانند بدون معرفی ضامن از بانکی که حقوق اخذ می‌کنند، تسهیلات بانکی کوچک دریافت کنند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه این طرح به مرور شامل همه هموطنان خواهد شد، گفت: گام نخست این طرح تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان و شامل حقوق بگیران است، اما در آینده تا صد میلیون تومان و برای همه مردم اجرایی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مصوبه پرداخت تسهیلات بدون ضامن بعد از نشست تخصصی و همچنین هماهنگی با مدیران عامل بانک‌های کشور تنظیم و ابلاغ شده است، گفت: سامانه اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها در گذشته خیلی دقیق و کامل نبود، اما طی سال‌های گذشته بروز رسانی و تکمیل شد و با اجرای این مصوبه تکمیل و جامع‌تر نیز خواهد شد.

خاندوزی اضافه کرد: میزان اعتبار مشتریان براساس رتبه اعتبارسنجی آن‌ها متفاوت است، اما اگر فردی رتبه اعتباری بسیار عالی (A) که بهترین رتبه است را داشته باشد، می‌تواند تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدون معرفی ضامن دریافت کنند.

وزیر اقتصاد درپایان با اشاره به اینکه هم اکنون برخی بانک‌ها مصوبه پرداخت تسهیلات بدون ضامن به حقوق بگیران خوش حساب بانکی را به شعب ابلاغ کرده اند، گفت: این مصوبه قطعا تا شنبه آینده به همه شعب ابلاغ خواهد شد و ما از هفته آینده بر اجرای دقیق آن نظارت خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha