۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
رشد حجم و ارزش معاملات در بازارهای فرابورس

رشد حجم و ارزش معاملات در بازارهای فرابورس

روز یکشنبه ‌بازارهای فرابورس ایران شاهد معاملات بیش از ۵ هزار میلیارد تومان انواع اوراق مالی بودند که البته ۳۱۰۰ میلیارد تومان از این معاملات به عملیات بازار باز بانک مرکزی تعلق داشت.

به گزارش بازار به نقل از فرابورس ایران، در معاملات روز جاری، سوم بهمن ماه، بازارهای فرابورس ایران معاملاتی بیش از ۵۱۰۰ میلیارد تومان را تجربه کردند. بر همین اساس امروز بیش از ۴ میلیارد برگه انواع اوراق مالی در۱۵۹هزار نوبت معاملاتی دست‌به‌دست شد.

شاخص کل تحت تاثیر افت قیمت نمادهای زاگرس، هرمز، شگویا، ارفع، شاوان، کگهر و فرابورس ۲۰۱ واحد افت کرد و در عدد ۱۷ هزار و ۳۵۴ کار خود را به پایان رساند.

نگاهی به ارزش معاملات بازارهای فرابورس به تفکیک نشان می‌دهد امروز بیش از سه میلیارد و ۵۰۷ میلیون برگه سهام خریدوفروش شده که ارزش این مبادلات بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان بود و نسبت به روز شنبه بیش از ۲۰ درصد رشد کرد.

همچنین در بازار اوراق مالی اسلامی دادوستد بالغ بر ۴.۲ میلیون برگه انواع اوراق به ارزش بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان انجام شد. در عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز امروز ۳۸ میلیون برگه به ارزش ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معامله شد که همه این معاملات متعلق به بانک مرکزی بود.

گفتنی است طی دادوستدهای روز جاری نمادهای تجلی، کرمان، سمگا، فجهان، توسن، شگویا و صبا پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.

این گزارش حاکی است امروز صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قچار، حآفرین، تجلی، دتوزیع، دکپسول، اوان و هجرت بود. در مقابل سوی دیگر بازار سهامداران ثتران، زاگرس، کتوکا، تبرک، تاپکیش، شتوکا و مادیرا شاهد بیشترین افت قیمت ها بودند.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha