۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
ترمیم کاغذ دیواری

ترمیم کاغذ دیواری

همانطور که می دانید، حادثه ها غیر قابل پیش بینی هستند. یعنی برخی از اتفاقات اجتناب ناپذیر می باشند.

به گزارش بازار، همانطور که می دانید، حادثه ها غیر قابل پیش بینی هستند. یعنی برخی از اتفاقات اجتناب ناپذیر می باشند. به همین دلیل دیر یا زود با بروز انواع مشکلات نظیر خراش های بزرگ و کوچک، سوراخ بر روی کاغذ دیواری مواجه می شود. در چنین شرایطی کاغذ دیواری زیبایی خود را از دست می دهد. البته نگران این مسئله نباشید، چرا که برای ترمیم کاغذ دیواری راه های مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله ازدکور کن به نحوه ترمیم کاغذ دیواری و نکاتی در این زمینه اشاره خواهیم داشت.

لوازم مورد نیاز جهت تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده

بهتر است در زمان خرید کاغذ دیواری یک یا دو رول بیشتر از نیاز تهیه کنید. به این صورت در مواقع نیاز می توانید از آن ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که وقتی ماده نصب کاغذ دیواری آماده می شود، زمان کمی برای استفاده از آن دارید. به همین دلیل آن ماده در ماه ها یا سال های بعدی به دردتان نمی خورد.

همچنین در صورت تمایل می توانید از چسب های آماده و مخصوص تعمیر موجود در ابزار فروشی استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که چسب باید با توجه به نوع کاغذ دیواری انتخاب و خریداری شود. در کنار چسب کاغذ دیواری به وسایل دیگری نظیر پارچه های بدون پرز و تمیز، غلتک رنگ، کاردک و قلموی ساختمانی نیز نیاز خواهید داشت.

روش های ترمیم کاغذ دیواری آسیب دیده

ترمیم کاغذ دیواری

در ادامه روش های ترمیم کاغذ دیواری آسیب دیده را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم:

باز بودن درز ها و لبه های کاغذ دیواری‌

یکی از مشکلات رایج ظاهری در کاغذ دیواری ها باز بودن درزها و لبه های کاغذ دیواری می باشد. دقت داشته باشید که این مسئله بسیار جدی و وخیم نمی باشند. برای برطرف کردن این مشکل می توانید از یک چسب مخصوص و قلم مو کمک بگیرید.

پیش از انجام هرگونه اقدامی باید درز را با دقت باز کنید تا بتوانید تمامی بخش های خشک زیر آن را پوشش دهید. پس از آن باید چسب را به دیوار یا لبه کاغذ دیواری کنده شده بچسبانید. در مرحله بعدی یک تکه پارچه تمیز را روی کاغذ دیواری بکشید و مجددا آن را نصب کنید.

حالا با استفاده از یک پارچه تمیز دیگر باید چسب های بیرون آمده را تمیز کنید و اجازه دهید چسب کاغذ دیواری خشک شود. در نهایت باید یک غلتک را روی آن بکشید تا از نصب و استحکام کاغذ دیواری اطمینان حاصل کنید.

آسیب دیدن لایه رویی بدون کنده شدن کاغذ دیواری از دیوار

گاها لایه رویی کاغذ دیواری آسیب می بیند، اما این آسیب در حدی نیست که موجب کنده شدن آن از دیوار شود. در چنین شرایطی برای چسباندن لایه رویی می توانید از ماده مخصوص نصب کاغذ دیواری یا چسب استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که این کار را باید با دقت و ظرافت فراوان انجام دهید، زیرا در صورت خیس شدن لایه رویی امکان پاره شدن آن وجود دارد.

نیاز به جایگزینی بخشی از کاغذ دیواری

در صورتی که قسمتی از کاغذ دیواری به دلیل خراش های متعدد آسیب دیده و یا لکه های ناشی از برخورد آن با ماده شیمیایی قابل پاک شدن نیست، توصیه می کنیم قسمت آسیب دیده را با کاغذ دیواری جدید عوض کنید. البته پیش از انجام این کار بهتر است با انواع کاغذ دیواری ها آشنا شوید.

در ابتدا به کمک یک مداد و خط کش یک فریم مربعی و یا مستطیلی بسته به اندازه یا شکل آسیب روی دیوار ترسیم کنید. سپس به وسیله کاردک قسمت تعیین شده را از دیوار جدا کنید. البته اگر جنس کاغذ دیواری شما سخت است باید ابتدا آن را با کمی آب و صابون مرطوب کنید.

اگر جنس کاغذ دیواری شما کاغذی است، باید ابتدا چند سوراخ و حفره کوچک درون قسمت مشخص شده ایجاد کنید تا آب به کاغذ دیواری نفوذ کند.

دقت داشته باشید که جدا کردن کاغذ دیواری های نخی بافته نشده به راحتی صورت می گیرد و نیاز به اقدام خاصی نمی باشد.

جایگزینی یک ردیف کامل کاغذ دیواری

اگر نوار یا ردیفی از کاغذ دیواری به صورت کامل آسیب دیده و یا کثیف شده است می توانید آن را با یک ردیف کاغذ دیواری جدید جایگزین کنید. همانطور که اشاره شد، جدا کردن کاغذ دیواری های بافته نشده از دیوار به راحتی صورت می گیرد. به همین دلیل جایگزینی آن ها بسیار راحت و سریع می باشد.

با این حال توصیه می کنیم که این کار را با عجله و فشار ناگهانی انجام ندهید، چرا که در این صورت امکان آسیب دیدن بخش های کناری وجود دارد.

برای جدا کردن کاغذ دیواری هایی از جنس وینیل و یا کاغذی پیش از انجام هر اقدامی باید حفره هایی در ردیف آسیب دیده ایجاد کنید. سپس با خیس کردن آن ناحیه، آب به درون کاغذ دیواری نفوذ پیدا می کند. به این صورت می توانید آن را به راحتی از دیوار جدا کنید.

حتما در زمان جدا کردن ردیف جدید کاغذ دیواری از رول دقت کافی داشته باشید. طرح جدا شده باید هم راستای بخش آسیب دیده باشد. اگر می خواهید چسب کاغذ دیواری را به صورت مستقیم روی دیوار بزنید، باید توجه داشته باشید که لبه های کاغذ دیواری به قسمت های کناری متصل باشد. در نهایت می توانید قسمت های مرطوب باقی مانده از چسب را به وسیله یک پارچه تمیز پاک کنید.

برای مشاوره و خرید انواع کاغذ دیواری می‌توانید با دکورکن در تماس باشید.

021-88511641 | 021-88756525

نکاتی در مورد ترمیم کاغذ دیواری

ترمیم کاغذ دیواری

در ادامه به نکاتی در مورد ترمیم کاغذ دیواری اشاره خواهیم داشت.

  • کاغذ دیواری ها بلافاصله پس از نصب در معرض نور و سایر شرایط محیطی قرار می گیرند. به همین دلیل امکان تغییر ظاهر آن ها در طی زمان طبیعی است. البته در این بین برخی از کاغذ دیواری ها دارای مقاومت بالایی در برابر نور و سایر شرایط هستند. با این حال امکان آسیب دیدن آن ها در طی زمان وجود دارد.
  • محو شدن رنگ کاغذ دیواری ها، نفوذ کرد و غبار به ساختار و تیره شدن رنگ آن ها در طی زمان امری طبیعی می باشد. ولی بخش های جدیدی که نصب می کنید به دلیل اینکه هنوز در معرض نور و عوامل محیطی قرار نگرفته اند رنگ روشن تر و شفاف تری دارند.
  • گاها آسیب های وارد شده به دیوار بعد از نصب کاغذ دیواری جدید، آشکارتر از کاغذ دیواری قدیمی می باشد. به همین دلیل پیش از نصب کاغذ دیواری جدید را در کنار کاغذ دیواری قدیمی قرار داده و رنگ های آن ها را مقایسه کنید.
  • اگر در زمان نصب کاغذ دیواری از نوعی چسب فراگیر استفاده کرده اید، توصیه می کنیم پیش از نصب قطعه جدید، باقی مانده چسب را پاک کنید.
  • اگر می خواهید کاغذ دیواری جدید به درستی نصب شود، حتما باید دیوار زیر آن هم صاف و تمیز باشد.
کد خبر: ۱۳۱٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha