۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
چگونه متخصص سئو شویم؟

چگونه متخصص سئو شویم؟

سئو یکی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین مشاغل بازاریابی دیجیتال است. یک جستجوی ساده در میان سایت های کاریابی نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ آگهی شغلی SEO وجود دارد.

به گزارش بازار، سئو یکی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین مشاغل بازاریابی دیجیتال است. یک جستجوی ساده در میان سایت های کاریابی نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ آگهی شغلی SEO وجود دارد. این تعداد تبلیغات فعال که روز به روز در حال افزایش است، سئو را به یک تخصص جذاب و پرسود تبدیل کرده است.

اما سوال اصلی این است که چگونه می توان در این بازار پرطرفدار متخصص سئو شد؟ چگونه به عنوان کارشناس سئو درآمد خوبی داشته باشیم و حضوری فعال داشته باشیم؟ بالا رفتن از نردبان موفقیت کار سختی نخواهد بود اگر در ابتدای کار خود پاسخ روشنی برای این سوالات داشته باشیم.

در این مقاله قصد داریم با بررسی بازار ایران به تمامی سوالات فوق پاسخ دهیم. ابتدا بازار کار سئوی ایران را بررسی می کنیم، سپس حوزه های مختلف سئو را بررسی می کنیم و در نهایت نقشه راه کارشناس سئو شدن را در اختیار شما قرار می دهیم.

استخدام متخصص سئو

نگاهی به متن آگهی های شغلی سئو می تواند تا حد زیادی ما را با بازار کار ایران آشنا کند. اکثر آگهی های شغلی منطقی هستند. همه به دنبال کلید هستند. به عبارت دیگر، کارفرمایان به دنبال شخصی هستند که بر تمام جنبه های سئو تسلط داشته باشد، از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و تحقیق گرفته تا تولید محتوا و ایجاد لینک.

برخی از کارفرمایان حتی تا آنجا پیش رفته اند که از سئوکاران انتظار وظایف طراح گرافیک و مدیر وب سایت را دارند. به عنوان مثال، یک شرکت استخدام کننده سئو تمامی موارد زیر را به عنوان شایستگی ها و صلاحیت ها در متن آگهی خود فهرست کرده است:

  • مالکیت کامل سئو داخلی و خارجی
  • توانایی تشخیص و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
  • محتوای سایت را به صورت رایگان دانلود کرده و طبق اصول سئوی وردپرس به روز رسانی می کند.
  • آگاهی از محتوای SEO، الزامات نوشتن صفحه وب و دستورالعمل های ویرایشی.
  • تسلط به الگوریتم های سئو وردپرس
  • امکان کشف کلمات کلیدی وردپرس
  • تسلط بر مفاهیم فنی SEO
  • تسلط به سئو وردپرس
  • تسلط بر قوانین و الگوریتم های گوگل
  • مالکیت رایگان لینک های داخلی و خارجی
  • تسلط به سئو فنی در داخل و خارج از صفحه
  • مدیریت پروژه رایگان مطابق با SEO KPI
  • تسلط به Google Analytics، Google Search Console، Google Trends، Google Adwords و GTMETRIX.
  • آزادانه بک لینک بسازید

برای کسانی که تازه وارد بازار سئو شده اند، دیدن چنین تبلیغاتی خسته کننده و خسته کننده است. به راحتی می توان حدس زد که نویسنده چنین آگهی شغلی حتی مفهوم سئو را درک نمی کند.

طبیعتاً باید زمان و انرژی زیادی را صرف تسلط بر هر یک از مهارت های ذکر شده در این آگهی کنیم. این یک سوال مهم را ایجاد می کند، آیا همه این مهارت ها لازم است؟

پاسخ منفی است. وقتی به عنوان یک متخصص سئو شروع به کار می کنید، باید از یک تخصص کوچک شروع کنید و به تدریج مهارت های دیگر را یاد بگیرید و تقویت کنید. البته، در اینجا شما می توانید به سادگی یک مهارت و تجربه را انتخاب کنید و در منطقه جستجو کنید. به عبارت دیگر، می‌توانیم با دانستن حوزه‌های مختلف، تخصص را انتخاب کنیم و متخصص باشیم، نه آچار فرانسوی. اما برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو از کجا شروع کنید؟ در قسمت بعدی مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

چگونه سئوکار شویم؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، باید نیازهای بازار کار را بشناسیم و بر اساس آن نیازها، برای یادگیری مهارت ها و توانمندسازی خود تلاش کنیم. سئو یک مثلث مثلثی است. سئو، تولید محتوا و ساخت لینک سه ضلع این مثلث هستند.

بازار محتوای جذاب؛ سریع ترین امتیاز کسب درآمد

محتوا جزء لاینفک سئو است. گوگل در تلاش است تا بهترین پاسخ را به کاربران ارائه دهد. کارشناس محتوا نیز سعی می کند با توجه به استانداردهای سئو بهترین پاسخ را بدهد. محتوا داغ ترین و پرتقاضاترین زمینه فعالیت در بازار ایران است.

از یک سو، تقاضای زیاد و در دسترس بودن منابع آموزشی متعدد این امکان را فراهم می‌آورد که در مدت زمان کوتاهی با کسب دانش اولیه وارد این حوزه شوید و درآمد کسب کنید. کارشناسان محتوا ممکن است با نوشتن مقاله برای وب سایت ها شروع کنند و سپس به مهارت های دیگری مانند لینک سازی یا مهارت های فنی بپردازند. البته یک متخصص محتوا با انتخاب این حوزه به عنوان حوزه اصلی فعالیت خود می تواند دانش عمیق تری کسب کند و به یک استراتژیست محتوا تبدیل شود. یک نقطه شروع عالی برای تبدیل شدن به یک متخصص تولید محتوا و ورود به حوزه سئو، شرکت در کارگاه تولید محتوا است. با شرکت در این کارگاه یاد می گیرید که چگونه محتوای وب ایجاد کنید و بتوانید به سرعت وارد بازار کار شوید.

سئو فنی؛ طرفی که تعداد کمی به آن می روند

معمولا افراد کمی کار خود را با سئو فنی شروع می کنند. بسیاری از افراد تصور می کنند که برای شروع و فعالیت در زمینه سئو فنی باید دانش عمیقی در زمینه برنامه نویسی داشته باشید. این باور حداقل در ابتدای آموزش درست نیست. سئو به مشکلات فنی یک وب سایت مربوط می شود. سرعت بالا، کاربر بهینه رابط کاربری دوستانه، دسترسی آسان به ربات های گوگل و در یک کلام، ارائه بستر فنی سایت برای فرآیندهای سئو در حوزه فنی تعریف شده است.

کسب درآمد با تکنیک های سئو معمولا به زمان و تجربه زیادی نیاز دارد. به زبان ساده، یک متخصص سئو باید درک عمیقی داشته باشد

از مفاهیم تجربه کاربر، سرعت و استانداردهای کدنویسی به منظور کسب درآمد مناسب. یکی از بهترین راه های آشنایی (خرید، دریافت) با تکنیک های مدرن برآمده از سئو، مطالعه مقالات تخصصی آکادمی وب سیما می باشد.

این مقالات شما را با فضای فنی سئو آشنا می کند و اگر علاقه مند به کاوش در این زمینه هستید، نقشه راه موجود است.

دوستت زندانی شد مقاله نقشه سایت چیست به طور کامل یکی از مفاهیم اصلی مرتبط با سئو فنی را توضیح می دهد. در ضمن این مقاله را بخوانید و ببینید چقدر به فضای فنی سئو علاقه دارید.

در بازار ایران سئوکاران با مشاوره به کسب و کارها درآمد بیشتری کسب می کنند.

لینک بیلدینگ؛ سئوی داغ، جذاب و البته استرس زا

لینک بیلدینگ محبوب ترین و شناخته شده ترین ضلع مثلث سئو است. بخش مهمی از موفقیت یک پروژه سئو را باید در پیوندهای داخلی و خارجی مناسب جستجو کرد.

یک متخصص لینک بیلدینگ بسته به سطح دانش و مهارت خود می تواند درآمد مناسبی کسب کند. انجام فعالیت های لینک بیلدینگ خارجی، اطمینان از عملکرد لینک سازی داخلی و تدوین استراتژی لینک بیلدینگ از جمله وظایف تخصصی در این زمینه است.

لازم نیست ما متخصص سئو باشیم

یک متخصص سئو در سه حوزه محتوا، لینک بیلدینگ و فنی باید دانش و مهارت لازم را داشته باشد. برای بالا رفتن و تبدیل شدن به یک متخصص یا مشاور سئو، باید دانش و مهارت خود را در هر سه جنبه سئو به طور همزمان افزایش دهیم. اما این تنها انتخاب نیست.

اگر امروز حوزه محتوا، لینک بیلدینگ یا حوزه فنی فعالیت خود را انتخاب کنیم، می توانیم عمیق تر و در عین حال تخصصی تر کار کنیم. در واقع، لازم نیست که متخصص سئو باشید. یک استراتژیست محتوا، مشاور فنی یا مشاور لینک بیلدینگ نیز می تواند به عنوان یک متخصص سئو از نظر درآمد و موقعیت اجتماعی به عنوان یک متخصص سئو کار کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha