۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
انتظار مورگان استنلی از نفت ۱۰۰ دلاری

انتظار مورگان استنلی از نفت ۱۰۰ دلاری

بانک مورگان استنلی هم مانند مؤسسه‌های دیگر پیش‌بینی کرد که قیمت نفت خام امسال به ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، مورگان استنلی انتظار دارد قیمت نفت در نیمه دوم امسال به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد، این بانک آمریکایی به آخرین بانک بزرگ وال استریت تبدیل شد که بر این باور است قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۲۲ سه‌رقمی شود.

مورگان استنلی در یادداشتی اعلام کرد: بازار نفت به سمت «کمبود سه‌گانه» - ذخیره‌سازی کم، ظرفیت تولید مازاد پایین و سرمایه‌گذاری ناکافی - پیش می‌رود.

این بانک اکنون انتظار دارد قیمت نفت در سه ماه سوم و چهارم سال جاری میلادی به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد. در برآورد پیشین، این بانک قیمت نفت را در سه ماه سوم و چهارم ۲۰۲۲ به‌ترتیب ۹۰ دلار برای هر بشکه و ۸۷ دلار و ۵۰ سنت برای هر بشکه پیش‌بینی کرده بود.

بازارهای کلیدی فرآورده‌های نفتی (بنزین، سوخت جت، و گازوئیل) همگی نشان‌دهنده گسترش شدید شکاف، شرایط پیش‌بهین (بکواردیشن - قیمت محموله‌های نقدی از قیمت‌های آتی آن بیشتر می‌شود) و کاهش بی‌سابقه ذخیره‌سازی است.

تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشتی نوشتند که هیچ‌یک از اینها نشانه ضعف بازار نیست.

این بانک آخرین مؤسسه سرمایه‌گذاری است که پیش‌بینی می‌کند در بحبوحه تقاضای متغیر، کاهش ذخیره‌سازی و کاهش ظرفیت مازاد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس)، در حالی که این ائتلاف تولیدش را افزایش می‌دهد - قیمت نفت به‌زودی به سمت قلمرو سه رقمی حرکت می‌کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha