اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد

اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در مراسم اتصال هزار روستا به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، از همه مدیران استانی در عرصه ارتباطات درخواست کرد مسائل را به گونه‌ای مدیریت کنند تا نیازهای محلی از تملک زمین گرفته تا جاده و برق و زیرساخت‌هایی که لازم است فراهم شود و در گام آخر بتوان ارتباطات را برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۱ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند از همه مسئولان و مدیران وزارتخانه خواست همت خود را برای تحقق این برنامه مضاعف کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز زندگی بشر با فناوری اطلاعات زیر و رو شده و این روند همه حوزه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: حتی در ملاقات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست‌های آن‌ها مبنی بر برقراری هر چه سریعتر ارتباطات در حوزه‌های انتخابیه روبرو می‌شویم و گاهی اوقات می‌گویند که ما به ارتباطات بیش از جاده و برق نیاز داریم.

وزیر ارتباطات گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی در جای جای کشور از اهداف دولت سیزدهم است که البته دولت‌های گذشته هم اقداماتی کرده اند و باید در دولت سیزدهم به سرعت ادامه پیدا کند.

زارع پور گفت: از حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور حدود ۴ هزار روستا ارتباطات بی کیفیت دارند و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ روستا هم به معنای واقعی می‌توانیم بگوییم که ارتباطاتی ندارند و به همت همکارانم اتصال این ۴ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار گرفت و با هزار سایتی که امروز در برخی استان‌ها به ویژه سیستان و بلوچستان راه اندازی شد، ۷۸۰ روستا صاحب دیتا (داده ها) می‌شوند و کیفیت ارتباطی ۲۵۰ روستا هم ارتقا پیدا می‌کند.

وی گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم می‌توانیم گام‌های بسیار خوبی برای توسعه و آبادانی روستاها، اشتغال، گردشگری و کشاورزی، گلخانه و دامداری هوشمند برداریم.

زارع پور افزود: هم اکنون از اینترنت اشیاء برای مدیریت دامداری‌ها استفاده می‌شود و در حوزه فروش صنایع دستی کشورمان در شبکه‌های جهانی باید ظرفیت هایمان را ارتقا دهیم که موجب افزایش هر چه بیشتر جذابیت، آبادانی و عمران روستاها شود و ما قطعا در این مسیر نیازمند توسعه نرم افزارهای کاربردی یا اپلیکیشن‌ها و سکوهای ارائه کننده خدمات هستیم و همه باید پای کار بیایند.

زارع پور در حوزه فرهنگی هم به دغدغه‌های وزارتخانه در حفاظت از حریم خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: اقدامات متعددی را در این زمینه با کمک دستگاه‌های دیگر شروع کرده ایم که در یکی از روزهای دهه فجر که به عنوان روز خانواده و فضای مجازی نامگذاری شده است، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: اقدامات ویژه دیگری هم داریم که نمونه آن برقراری فضای امن برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در بستر شبکه جهانی ارتباطات است.

وزیر ارتباطات گفت: تا یک ماه آینده حدود ۹ طرح بزرگ دیگر را هم رونمایی خواهیم کرد که بزرگترین این طرح‌ها پنجره واحد دولت الکترونیک و گام نخست فیبر نوری نقاط (FTPX) خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha