۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
پرداخت یارانه نقدی به مصرف کنندگان حق انتخاب می دهد
یک فعال اقتصادی:

پرداخت یارانه نقدی به مصرف کنندگان حق انتخاب می دهد

گرگان- افضلی، یک فعال اقتصادی ضمن تاکید برتک نرخی شدن ارز، گفت: بهترین گزینه، پرداخت یارانه نقدی به مصرف کنندگان است تا به آنها در خرید کالاهای مورد نیاز حق انتخاب بدهد.

محمدعلی افضلی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به حساسیت موضوع حذف ارز دولتی از کالاهای اساسی، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع هنوز کارشناسان اقتصادی و دولت به نتیجه ای واحد در این رابطه نرسیدند که پس از حذف ارز، سوبسید کالاهای اساسی را نقدی یا در قالب کالا برگ پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه ایلوار کردکوی، اضافه کرد: این موضوع به قدری حساس و پیچیده است که دولت هم با طمأنینه در این راستا قدم بر می دارد هرچند که ممکن است در صورت اجرای هرمدلی، ایراداتی به این حوزه وارد شود.

وی از پرداخت کالا برگ به واسطه عرضه محصول بی کیفیت به مردم و تشکیل صف های طولانی اظهار نگرانی کرد و گفت: امیدوارم دولت هرچه زودتر تصمیم خود را در خصوص حذف ارز دولتی و چگونگی رسیدگی به دهک های کم درآمد بگیرد.

افضلی عدم پرداخت ارز دولتی به برخی تولیدکنندگان و تاخیر در ترخیص کالا از گمرک را از جمله مشکلات تولیدکنندگان برشمرد و افزود: این تکانه های اقتصادی ممکن است بسیاری از واحدهای تولیدی و اقتصاد بازار را با مشکل مواجه کند.

وی استفاده از لبنیات را نیازمند فرهنگ سازی جامعه دانست و گفت: باید اهمیت مواد مغذی موجب در لبنیات، تاثیرات مصرف و عوارض سومصرف آن برای افکار عمومی تشریح شود تا آنها با آگاهی از این کالا استفاده کنند.



کد خبر: ۱۳۱٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha