حضور وزارت نیرو در نخستین نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو

حضور وزارت نیرو در نخستین نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو

وزارت نیرو در نخستین نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو از ٣٠ دی‌ماه آغاز شده و امروز ٣ بهمن ١۴٠٠ به کار خود پایان می‌دهد، جدیدترین دستاوردهای خود در این زمینه را به نمایش گذاشت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و توانمندی‌ها شامل ۴۲ مجموعه تخصصی علوم مختلف ژئوماتیک و اطلاعات مکانی از قبیل نقشه‌برداری هوایی با هواپیما و پهپادهای مخصوص داده‌برداری، تکنیک‌های سه بعدی‌سازی شهری، GIS و سامانه‌های اطلاعات مکانی، ژئودزی و ژئودینامیک، فضایی و سنجش از دور، تجهیزات و سامانه‌های تعیین موقعیت مکانی و GNSS, آبنگاری و هیدروگرافی، هوش مصنوعی، حمل و نقل هوشمند، فناوری‌های دانش بنیان و علوم جغرافیایی به نمایش گذاشته شده است.

این رویداد مورد حمایت معنوی ۲۴ نهاد دولتی، سازمان، دانشگاه و انجمن قرارگرفته و با حضور نمایندگان چهار وزارتخانه از جمله وزارت نیرو، هفت دستگاه دولتی، پنج دانشگاه، ۲۴ شرکت دانش بنیان و مهندسی مشاور و دو اتحادیه به‌همراه برگزاری یک کارگاه آموزشی امروز به کار خود پایان می‌دهد. این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، مورد بازدید فعالان خصوصی، نهادهای دولتی، اساتید و دانشجویان و افراد علاقه‌مند به ارتقای جایگاه حوزه اطلاعات مکانی و جغرافیای کشور در دنیا و غرب آسیا و تبادل نظر تخصصی قرار گرفته است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی توانمندی‌ها و محصولات در سطح گسترده و بین‌المللی، برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و شناخت نیازهای آنان، به‌روزرسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت، فرصت استعدادیابی و جذب دانش‌آموختگان و متخصصان جدید، شرکت در نشست‌های تجاری بین‌المللی با هیئت‌های خارجی مدعو، تعامل با شرکت‌های همکار جهت برون‌سپاری و امور پیمانکاری، فرصت جذب سرمایه‌گذار و توسعه فعالیت واحد صنعتی خود، شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامه‌های آنان و... بوده است.

بر اساس این گزارش، وزارت نیرو با مشارکت شرکت‌های مادرتخصصی خود (آب و فاضلاب کشور، مدیریت منابع آب ایران و توانیر) به صورت فعال و چشمگیری در این نمایشگاه حضور دارد و به ارائه مهترین دستاوردها در حوزه فناوری اطلاعات مکانی در بخش صنعت آب و برق می‌پردازد.

در طول برگزاری این نمایشگاه، حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین امیر سرتیپ مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و رییس شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو از غرفه وزارت نیرو بازدید و در جریان دستاوردهای وزارت نیرو در حوزه اطلاعات مکانی قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha