چشم انداز رقابتی و نیاز مصرف کننده عامل کلیدی در بازاریابی دیجیتال است
کارشناس بازاریابی دیجیتال در گفتگو با بازار:

چشم انداز رقابتی و نیاز مصرف کننده عامل کلیدی در بازاریابی دیجیتال است

«سایمون کینگس نورث» متخصص بازاریابی  میگوید: درک اهداف، چشم انداز رقابتی و نیازهای مصرف کننده  از عوامل کلیدی  در حوزه بازاریابی دیجیتال است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: دیجیتال مارکتینگ یکی از روشهای نوین است که میتواند در جذب بیشتر مشتری به کسب وکارها کمک کند در حالی که در این مسیر باید به عواملی همچون درک چشم انداز رقابتی و نیازهای مشتریان هم توجه شود. به طوریکه سایمون کینگس نورث متخصص بازاریابی در این خصوص به خبرگزاری گفت: درک اهداف، چشم انداز رقابتی و نیازهای مصرف کننده از عوامل کلیدی در حوزه بازاریابی دیجیتال است.

برای آگاهی عوامل موثر در بهبود دیجیتال مارکتینگ و اینکه چه تاثیری بر رونق کسب وکارها میگذارد گفتگویی با سایمون کینگس نورث، اجام داده ایم که در ادامه آمده است.

سایمون کینگس نورث، متخصص بازاریابی دیجیتال با ۲۰ سال تجربه است. او همچنین نویسنده کتاب پرفروش‌ترین استراتژی بازاریابی دیجیتال بین‌المللی است که اکنون در نسخه دوم آن منتشر شده است. او همچنین یک متخصص استراتژی و مشاور با تجربه است که به بسیاری از برندهای پیشرو در توسعه و اجرای استراتژی های بازاریابی کمک کرده است. وی دارای شرکت با نام Simon Kingsnorth Ltd است که درحوزها از استراتژی‌های برند جهانی گرفته تا مدیریت به کسب وکارها کمک می‌کند.

* برای بازاریابی دیجیتال خوب چه عواملی لازم است؟
مانند تمام بازاریابی ها، برنامه ریزی خوب ضروری است. درک اهداف، چشم انداز رقابتی و نیازهای مصرف کننده کلیدی است. در کنار این، درک کامل الگوریتم های جستجو و روند رسانه های اجتماعی ضروری است.

امروزه محتوا یک حوزه کلیدی بازاریابی است و بنابراین تفکر خلاق و سطحی از روانشناسی مصرف کننده نیز نقش مهمی ایفا می کند. برای تبلیغات موثر باید از کانال ها و نحوه بهینه سازی سفر کاربران قدردانی کنید. برای طراحی وب یا اپلیکیشن، باید بتوانید تجارب سریع، شهودی و معنادار ایجاد کنید. در نهایت، برای برنده شدن، حفظ و رشد مخاطبان، باید فرآیندهای اتوماسیون بازاریابی هوشمند را توسعه دهید که بر اساس روندها و رفتارها باشد تا ارزش واقعی را از طریق ارتباط مستقیم با مخاطبان ارائه دهد.

*بازاریابی دیجیتال چگونه بر بهبود کسب و کار تاثیر می گذارد؟
ما در عصری زندگی می کنیم که دیجیتال در همه چیز نفوذ می کند. بهبود کسب و کار بدون در نظر گرفتن دیجیتال غیرممکن است. تلویزیون دیجیتال است، مطبوعات دیجیتال است، حتی اخبار و سخنان از طریق کانال های دیجیتال اتفاق می افتد.

چشم انداز رقابتی و نیاز مصرف کننده عامل کلیدی در بازاریابی دیجیتال است

برای اینکه واقعاً در کسب و کار خود پیشرفت کنید، باید همه جنبه های شرکت را دیجیتالی کنید. هر مصرف کننده منفرد تا حدی تجربه دیجیتالی دارد و بنابراین باید به آن توجه کنید. این امر به شما امکان دید بهتر مشتریان و نیازها و رفتارهای آنها و همچنین صرفه جویی در بهره وری در عملیات سازمان شما را می دهد.

*چگونه کسب و کارها می توانند بازگشت سرمایه را از بازاریابی دیجیتال دریافت کنند؟
اگر به صورت یکپارچه اجرا شود، بازگشت سرمایه (ROI ) تقریباً با بازاریابی دیجیتال تضمین می شود. کانال‌های کم‌هزینه مانند سئو و رسانه‌های اجتماعی می‌توانند با حداقل سرمایه‌گذاری بسیار خوب عمل کنند، زیرا بر بهینه‌سازی فنی مؤثر، محتوای با کیفیت و علاقه مندیها (پیوندها ولینکهای ورودی) متکی هستند.

اگر به طور موثر با روابط عمومی و تبلیغات شما مرتبط باشد، این کانال ها می توانند بر روی یکدیگر ایجاد شوند تا افزایش عملکرد را ارائه دهند. اندازه‌گیری این میزان از طریق انبوهی از داده‌ها و ابزارهای موجود می‌تواند پیشرفت‌های واضحی را در ROI و ارزش طول عمر مشتری که از اکوسیستم بازاریابی دیجیتال به‌دست می‌آید را نشان دهد.

*عوامل مثبت بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی چیست؟
تمام بازاریابی ها یک مسیر بازاریابی دیجیتال دارند. دیده شدن، مسئولیت پذیری، هدف گذاری، انعطاف پذیری، هزینه و سرعت بازاریابی دیجیتال همگی پیشرفت های قابل توجهی هستند که بازاریابان اکنون در طی روزهای قبل از بازاریابی دیجیتال تجربه می کنند، اما واقعیت این است که امروزه سنتی و دیجیتال وجود ندارد.

فقط بازاریابی وجود دارد که برخی از آنها دیجیتالی تر از سایر حوزه ها هستند. هر کانالی مزایای خود را دارد. به عنوان مثال، بازاریابی مستقیم آفلاین خالص ممکن است مخاطبانی را به دست آورد که بازاریابی رسانه های اجتماعی نمی تواند.از طرفی گران تر است، در عین حال که این مساله به مخاطبان و اهداف شما هم بستگی دارد.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha