۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
افزایش ۲.۶ درصدی تولید معادن مس جهان

افزایش ۲.۶ درصدی تولید معادن مس جهان

میزان تولید معادن مس جهان طی ۱۰ ماهه ۲۰۲۱، با افزایش ۲.۶ درصدی، از ۱۷ میلیون تن فراتر رفت.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۷ میلیون و ۴۲۶ هزار تن مس تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۶ میلیون و ۹۸۷ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲.۶ درصدی تولید این ماده معدنی است.

از این میزان، ۹ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۱۶۹ هزار تن «آفریقا»، یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۷۷۵ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۳ درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۱ میلیون و ۵۷۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۰ میلیون و ۶۹۲ هزار تن)، حاکی از افزایش حدود ۴.۳ درصدی است.

افزایش ۱.۴ درصدی تولید مس تصفیه شده
شرکت های مس جهانی طی ۱۰ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۲۰ میلیون و ۵۹۳ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۰ میلیون و ۳۱۳ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش حدود ۱.۴درصدی است.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی۱۰ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۲۵ میلیون و ۱۱۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۴ میلیون و ۸۴۳ هزار تن)، حدود ۱.۱ درصد افزایش یافت.

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس امروز (۲ بهمن ۱۴۰۰) با فاصله ۴۹ دلار تا ۱۰ هزار دلاری شدن، به ۹۹۵۱ دلار در تن رسیده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha