۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
 گاز شهرک صنعتی در زنجان قطع شد

گاز شهرک صنعتی در زنجان قطع شد

زنجان- سلیمانی نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: افزایش مصرف گاز موجب قطع گاز شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان شده است.

رحیم سلیمانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: در پی برودت و کاهش ۲۱ درجه‌ای دمای هوا، میزان مصرف گاز استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در استان نسبت به روزهای گذشته،اظهار کرد: هر مشترک گاز تنها با کاهش یک درجه سانتی گراد دمای محیط می تواند تا ۶ درصد در کاهش میزان مصرف گاز نقش داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش مصرف گاز موجب قطع گاز شرکت شهرک‌های صنعتی شده است، افزود: این قطعی گاز از امروز بوده و تا افزایش دمای هوا این موضوع ادامه خواهد داشت.

سلیمانی نژاد تصریح کرد: البته در فصل تابستان به شرکت ‌ها اعلام شده بود که سوخت جایگزین داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۷۷ هزار و ۴۴۹ مشترک در استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند، از مشترکان خواست، دمای منازل خود را بین ۱۵ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا صرفه جویی در مصرف این انرژی را اعمال کنند. گفت: استمرار گردش چرخ صنعت در گرو مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی و مدیریت مصرف بهینه است که از همه مصرف کنندگانِ بخش های مختلف مخصوصاً مشترکین خانگی، صنایع جزء و عمده درخواست می کنیم با اعمال صرفه جویی در مصرف گاز، این شرکت را در تامین جریان پایدار گاز یاری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده از سوی هواشناسی استان زنجان کاهش دما و سرمای هوا ادامه دارد که نیاز است در مصرف بهینه و صرفه جویی این انرژی دقت داشته باشیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha