۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
ضرورت جبران آثار حذف ارز ترجیحی در صنایع لبنی
دبیرِ کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد؛

ضرورت جبران آثار حذف ارز ترجیحی در صنایع لبنی

تبریز- دبیرِ کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تبریز بر ضرورت جبران آثار حذف ارز ترجیحی در صنایع لبنی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه کارگروه صنایع لبنی و تبدیلی کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز ظهر امروز شنبه در محل اتاق بازرگانی تبریز و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

یوسف دهقانی زاد، دبیرِ کمیسیون کشاورزی اتاق در این جلسه پیشنهادهای صاحبان صنایع لبنی در رابطه با حذف ارز ترجیحی و جبران آثار آن از صنایع لبنی را در سه مورد بیان و درخواست بررسی آن ها در دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را مطرح کرد.

ارسلانی، معاون علمی و فناوری سپاه عاشورا نیز در این جلسه پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک با کمیسیون کشاورزی جهت بررسی و رفع مشکلات صنایع کشاورزی و تبدیلی را مطرح کرد.

علی برنو، سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با تشریح برنامه خرید تضمینی شیر و محصولات نهایی لبنی خواستار ارائه پیشنهادات بخش خصوصی جهت انعکاس به وزارت خانه متبوع شد.

همچنین در خصوص هزینه های مالی و زمانی ناشی از موازی کاری ادارات (استاندارد، غذا و دارو و دامپزشکی) مرتبط با آزمایشات مربوط به صادرات محصولات صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی مقرر شد، هر سه اداره در جلسات تعاملی فی ما بین نسبت به حل موضوع اقدام کنند.

ابراهیمی، معاون اداره کل دامپزشکی استان نیز در خصوص مساعدت اتاق بازرگانی برای توسعه صادرات محصولات لبنی به اوراسیا گفت: با توجه به اینکه روسیه به عنوان سرتیم کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، واحدهایی را که کد IR گرفته اند، مورد بازدید قرار می دهد و در استان ما تا به حال چهار کارخانه مورد بازدید قرار گرفته است، لذا اتاق بازرگانی می تواند با دیپلماسی اقتصادی، زمینه بازدید مسئولان این کشور از کارخانجات لبنی استان که در لیست ممیزی آن ها قرار دارند را فراهم کند تا در جهت تسهیل و تسریع صادرات این واحدها موثر واقع شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha