۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
۱۴ هزار مسکن مهر شهر جدید پردیس در مراحل تکمیلی| استارت مترو تا پایان سال جاری!
سرپرست شرکت عمران شهر پردیس در گفتگو با بازار خبر داد

۱۴ هزار مسکن مهر شهر جدید پردیس در مراحل تکمیلی| استارت مترو تا پایان سال جاری!

پیرفرشی، سرپرست جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه استارت اجرایی مترو پردیس تا پایان امسال زده می شود گفت: ۱۴ هزار مسکن مهر در مراحل تکمیلی هستند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته کُندی در حوزه اجرای تعهدات مسکن مهر رخ داد و از سوی دیگر برخی متقاضیان مسکن مهر مشکلات و نارضایتی‌هایی داشتند، برخی از واحدهای مسکن مهر باقی مانده است. البته عدم دریافت دفترچه اقساط نیز پاسخی به عدم وجود زیرساخت ها نیز یکی دیگر از مشکلات این روزهای برخی متقاضیان واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید است.

هر چند برای این موضوع در بودجه سال آینده پیش بینی شده است که برای اینکه متقاضیان مسکن مهر اقدام به دریافت دفترچه اقساط کنند، وزارت راه و شهرسازی به پیشنهاد بانک مسکن تلاش دارد نرخ سود را از ۴ درصد به ۱۸ درصد برساند تا این مشکل نیز برطرف شود. هر چند برخی متقاضیان مسکن مهر معتقد هستند که نبود زیرساخت های روبنایی و زیربنایی مشکلی است که اگر مرتفع نشود اقدام به دریافت دفترچه اقساط نخواهند کرد.

اما عدم تکمیل واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید صدای رییس جمهور را هم درآورد به طوریکه امروز جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل زیرساخت‌های باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید با تمهیدات بانک مسکن خبر داده و گفت: اکنون ۴۰ هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید است که با دستور رییس جمهوری تعیین تکلیف آن در دستور کار است.

اکنون ۴۰ هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید است که باید تکمیل و تحویل شود و با تاکید وزیر راه و شهرسازی این تعهدات در ابتدای سال آینده به‌طور کامل تکمیل می‌شود و تحویل متقاضیان خواهد شد.

پیمان پیرفرشی سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفتگو با خبرنگار «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا دستور رییس جمهور مبنی بر تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر شامل شهر جدید پردیس نیز خواهد شد یا خیر؟ گفت: منظور از دستور رییس جمهور برای تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید مربوط به واحدهایی است که متقاضی ندارند. پس وقتی در شهر جدید پردیس واحدی که بدون متقاضی باشد نداریم شامل حال شهر جدید پردیس نخواهد بود. چون تمام واحدهای مسکن مهر در این شهر تعیین تکلیف شده اند.

عملیات اجرایی واحدهای مسکن مهر ادامه دارد و ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در این شهر در مراحل تکمیلی هستند که بعد از اتمام تحویل متقاضیان خواهد شد

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس در چه وضعیتی هستند ادامه داد: عملیات اجرایی واحدهای مسکن مهر ادامه دارد و ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در این شهر در مراحل تکمیلی هستند که بعد از اتمام تحویل متقاضیان خواهد شد.

امروز در خصوص عملیات اجرایی ساخت مترو جلسه ای در این خصوص در شرکت عمران پردیس برگزار شد و به محض اینکه دستگاههای TBM وارد شوند استارت اجرایی کار مترو پردیس آغاز می شود

پیرفرشی در پاسخ به این پرسش که آیا استارت ساخت مترو پردیس امسال آغاز می شود؟ گفت: امروز در خصوص عملیات اجرایی ساخت مترو جلسه ای در این خصوص در شرکت عمران پردیس برگزار شد و به محض اینکه دستگاههای TBM وارد شوند استارت اجرایی کار مترو پردیس آغاز می شود.

با اعلام سرپرست شرکت عمران پردیس، برنامه‌های مدونی در حال آماده‌سازی است که تا سه هفته آینده نهایی خواهد شد و گزارش آن به معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

در کوتاه مدت و تا پایان سال جاری، می‌بایست همه انبوه‌سازان مطابق با تعهدات زمان‌بندی شده پیشرفت داشته باشند و در صورت کم‌کاری، برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد گرفت

پیرفرشی افزود: در کوتاه مدت و تا پایان سال جاری، می‌بایست همه انبوه‌سازان مطابق با تعهدات زمان‌بندی شده پیشرفت داشته باشند و در صورت کم‌کاری، برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

در شرایطی که متروی پردیس سال گذشته در کمیته فرعی کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و در مرحله طرح در کمیسیون اصلی اقتصاد دولت بود، دغدغه‌ها و نگرانی هایی درباره مشکلات زیست محیطی این پروژه مانند عبور آن از پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار مطرح شده است.

گفته می‌شد که مترو پردیس برای رودخانه جاجرود آلودگی ایجاد می‌کند اما در نهایت ۱۵ بهمن ماه سال گذشته حبیب‌الله طاهرخانی - معاون سابق وزیر راه و شهرسازی - از تصویب پروژه مترو تهران پردیس در هیئت وزیران خبر داده و گفته بود که به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر با احداث دو ایستگاه در مسیر آغاز خواهد شد.پ

حال با توجه به تغییرات مدیریتی در شهر جدید پردیس و رفتن مهدی هدایت به منطقه ۱۹ و آمدن پیمان پیرفرشی که اتفاقا هم استانی شهردار کنونی منطقه ۱۹ تهران است باید دید این تغییرات مدیریتی تا چه حد می تواند به توسعه این شهر، استارت مترو پردیس و اتمام و تکمیل پروژه مسکن مهر کمک کند؟

کد خبر: ۱۳۰٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha