۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
راه ارتباطی ۲۶۵ روستا در استان کرمانشاه مسدود است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

راه ارتباطی ۲۶۵ روستا در استان کرمانشاه مسدود است

کرمانشاه- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر راه ارتباطی ۲۶۵ روستا که عمدتا در شهرستان‌های شمال غرب و غرب استان هستند، به علت بارش سنگین برف در چند روز گذشته مسدود است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، امیر ظهرابی اظهار کرد: نیروهای راهداری در حال حاضر به صورت شبانه روزی در این محورهای روستایی که مسدود شده است مشغول بازگشایی جاده هستند، اما با توجه به اینکه ارتفاع برف در بعضی از این مناطق به ۲ متر هم می‌رسد همین موضوع بازگشایی راه‌های ارتباطی را به تأخیر می‌اندازد.

وی افزود: از طرفی برخی از این راه‌های روستایی تا کنون چندین بار بازگشایی شده، ولی وزش باد و کولاک باعث مسدود شدن مجدد راه‌ها می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بیان کرد: تا کنون طی چندین مرحله توسط بالگرد هلال احمر بسته‌های غذایی در روستاهای دور افتاده که راه دسترسی آن‌ها مسدود است توزیع شده و این روند همچنان تداوم دارد.

ظهرابی با بیان اینکه تمامی راه‌های اصلی استان باز است، گفت: با این وجود به دلیل یخ زدگی جاده‌ها از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت امکان از تردد غیر ضرور در محورهای برون شهری خودداری کنند.

وی در خصوص قطعی برق مناطق روستایی نیز اظهار داشت: در حال حاضر برق ۲۰ روستا در منطقه اورامانات و شهرستان دالاهو که راه ارتباطی آن‌ها مسدود شده قطع است که اگر راه این روستاها بازگشایی شود، نیروهای اداره برق طی امروز و فردا برق این روستاها را وصل خواهند کرد.

ظهرابی همچنین از هم استانی‌ها درخواست کرد: در این روزها که دمای هوا به صورت محسوسی کاهش پیدا کرده در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی گاز نباشیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha