۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
تولید کاغذ تحریر در مازندران به ۶۰ هزار تن می رسد
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران:

تولید کاغذ تحریر در مازندران به ۶۰ هزار تن می رسد

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه برای تامین کاغذ چاپ و تحریر آمادگی داریم، گفت: میزان تولید سال آینده به ۶۰ هزار تن افزایش می یابد.

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وابستگی ۶۵ درصدی کاغذ چاپ و تحریر به خارج از کشور اظهار داشت: برای رقابت در بازارهای خارجی و بین المللی نیازمند حمایت دولت و مجلس هستیم.

وی خواستار حذف عوارض و مالیات از واردات چوب خارجی برای تولید کاغذ چاپ و تحریر شد و گفت: دولت با حمایت از صنایع کاغذ سازی می تواند به رونق تولید کمک کند.

وی به برنامه های توسعه در صنایع چوب و کاغذ استان اشاره و اضافه کرد: برای سال آینده باید تولید کاغذ چاپ و تحریر را به ۶۰ هزار تن برسانیم و این میزان در دو سال آینده به ۸۰ هزار تن خواهد رسید.

نیک نژاد با عنوان اینکه نیازمند سرمایه زیادی برای خرید و تامین مواد اولیه هستیم، اظهار داشت: برای تامین کاغذ دستگاه ها آمادگی داریم و مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران افزایش هزینه های آب و برق و انرژی را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی، هزینه های تولید را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: هزینه انرژی این مجموعه از ۱۴ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان در حال حاضر رسید که رشد دو برابری را نشان می دهد.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha