۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
استیضاح زودهنگام وزیر کار غیرمنطقی است
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

استیضاح زودهنگام وزیر کار غیرمنطقی است

بدری، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر کار به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه دولت سیزدهم فقط چند ماه بعد از آغاز به فعالیت، غیرمنطقی و برخلاف گام دوم انقلاب است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری ائب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال را عهده دارد و تاکید وزیر بر این مهم نباید شانه خالی کردن وی از وعده ایجاد اشتغال تعبیر شود.

وی با بیان اینکه محدودکردن اشتغال به وزارت کار غیرمنطقی است افزود: اشتغال در حوزه تولید است و تولید در گردشگری و کشاورزی معنا پیدا می‌کند و وزارتخانه‌هایی چون صمت، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و غیره تکلیف و مسئولیت قانونی در حوزه اشتغال دارند.

بدری ادامه داد: ایجاد «انقلاب در اشتغال» بدون اصلاح نظام بانکی کشور و مدیریت صحیح منابع امکان‌پذیر نیست و فقدان دید سیستماتیک به معضلات کشور و نگاه ساده‌انگارانه به مسائل، خود مشکلی مضاعف ایجاد می‌کند که نیازمند تبیین و شفاف‌سازی است.

وی با اشاره به تاکید عبدالملکی بر شغل‌های «مهارت‌محور و کم‌سرمایه» اظهار داشت: عبدالملکی با اتکا به دانش روز و تجارب خود در دستگاه‌های مختلف، به خوبی از هدررفت بخش قابل توجهی از منابع کشور به نام اشتغال آگاه است؛ وام‌های کلانی که هرگز به اشتغال‌زایی منجر نشدند. او از شناسایی ۱۴۰ شغل مهارت‌محور و کم‌سرمایه و اختصاص ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی در سال آتی خبر داده که امیدبخش و دلگرم‌کننده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha