۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
تاکید مدیرعامل توانیر بر بسیج همه امکانات برای تامین و تولید انرژی

تاکید مدیرعامل توانیر بر بسیج همه امکانات برای تامین و تولید انرژی

مدیرعامل شرکت توانیر بر لزوم کار و فعالیت مضاعف برای تامین و تولید انرژی برای عبور از اوج مصرف تاکید و اظهار کرد: در شرایط کنونی برای تامین انرژی راهی جز بسیج همه امکانات نیست.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، آرش کُردی در آیین معارفه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر بر ضرورت بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها برای تامین و تولید و انتقال برق و انرژی تاکید کرد و افزود: در این عرصه باید بتوانیم بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از پیک بار زمستان و تابستان پیش‌رو عبور کنیم.

وی با اشاره به سرمای امسال و افزایش مصرف برق و گاز در مناطق مختلف کشور و به‌ویژه نقاط سردسیر، افزود: اوج مصرف برق در فصل زمستان از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و همچنین ۱۷ تا ۲۳ اعلام شده که توصیه می شود مردم در این ساعت‌ها از مصرف بی‌رویه برق خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: در زمستان با توجه به روند افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و کاهش عرضه گاز به نیروگاه‌ها امکان خاموشی به دلیل کمبود گاز بیشتر متصور است که لازم است مصرف بهینه در دستور کار مشترکان قرار گیرد.

کردی اضافه کرد: استفاده کمتر از وسایل پرمصرف در ساعت‌های اوج مصرف و نیز جابجایی زمان استفاده از این وسایل به ساعت‌های کم‌باری، ضمن کمک به پایداری به شبکه، صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌های مشترکان ایجاد می‌کند.

وی در ادامه به برخی ظرفیت‌های تولید و انتقال و توزیع برق در استان فارس و بوشهر اشاره کرد و افزود: این مناطق در فعالیت‌های تامین انرژی در کشور شاخص ساز هستند و ظرفیت‌های بی‌بدیل و شگرف در این مناطق وجود دارد که با فعالیت و مدیریت جهادی می‌توان بر مشکلات موجود غلبه کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع به‌ویژه در مناطق جنوب و مرکز کشور وجود دارند که برای چرخش و رونق تولید نیاز به تامین برق دارند که باید پاسخگوی همه این نیازها انجام شود و شرایطی فراهم گردد که صنعت و تولید معطل تامین برق نباشد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم یدالله حقیقی به عنوان مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر معارفه و منصوب شد.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha