۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۷۱۲ هزار مشترک در استان سمنان از اینترنت پرسرعت برخوردارند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

۷۱۲ هزار مشترک در استان سمنان از اینترنت پرسرعت برخوردارند

سمنان - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به اینکه ۷۱۲ هزار و ۷۱۵ مشترک در این استان از اینترنت پرسرعت برخوردارند، گفت: ۳۹۹ روستا این منطقه به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شدند.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه ۷۱۲ هزار و ۷۱۵ مشترک در استان سمنان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند، اظهار داشت: ۳۹۹ روستای استان سمنان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شدند.

وی با اشاره به اینکه تمام شهرهای استان زیرپوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان سمنان علیرغم محدودیت‌ مالی با گذر از تحریم‌های یکجانبه، در بخش‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیشرفت‌ها و دستاوردهای قابل‌توجهی همراه بود تا پیش درآمدی برای شروع سال جدید با عنوان سال جهش تولید باشد.

توسعه شاخص‌های ارتباطی در استان سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته ازلحاظ توسعه شاخص‌ها در حوزه‌های گوناگون ارتباطی به‌ویژه بحث زیرساخت‌ها، پیشرفت‌هایی قابل‌توجهی را شاهد بود و این مهم را مردم به‌خوبی احساس کردند.

حسن‌پور با اشاره به طرح‌های افتتاحی سال گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: توسعه و راه‌اندازی سایت‌های LTE در مناطق شهری، روستایی و جاده‌ای با سرمایه‌گذاری ۳۴۱ میلیون ریال توسعه و راه‌اندازی سایت‌های ۳G و ۴G در مناطق شهری و جاده‌ای با سرمایه‌گذاری ۷۹۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال ازجمله پروژه‌های مهمی است که در سطح استان سمنان اجرا و افتتاح‌شده است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه توسعه ظرفیت شبکه انتقال به میزان ۹ گیگابایت بر ثانیه با سرمایه‌گذاری ۲۹ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال بیان کرد: توسعه شبکه فیبر نوری در استان، نصب و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به POTS، نصب و راه‌اندازی سوئیچ پرظرفیت دیتا، ADSL و افزایش ظرفیت دیتا با سرمایه‌گذاری ۱۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان است.

سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریالی در پروژه‌های ارتباطی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بابیان اینکه توسعه و راه‌اندازی سایت ۳G در مناطق شهری و روستایی استان سمنان بااعتبار شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز در سال گذشته افتتاح شد، بیان کرد: پروژه ارائه خدمات الکترونیک در ۵۲ روستای استان سمنان با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال و پروژه ارتقا دو سایت پوشش همراه روستایی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال در لیست پروژه‌های افتتاحی سال ۹۸ قرار دارند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف ارتباطی احداث و بهره‌برداری شده است، بیان کرد: درمجموع یک هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای پوشش تلفن همراه و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرها و روستاها و جاده‌های استان سمنان از سیاست‌های اصلی این اداره کل در سال گذشته بوده است، اضافه کرد: اجرای رومینگ ملی در روستاها، نوسازی شبکه همراه wll در روستاها، اتصال افزایش ۱۱۵ درصدی شرکت همراه اول و ۲۶۱ درصدی ایرانسل در ارتقای پوشش تلفن همراه به فنّاوری ۳G /۴G در روستاهای استان ازجمله اقدامات اصلی انجام‌شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سال گذشته است.

راه‌اندازی ۳۰ خودپرداز جدید در روستاهای استان سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بابیان اینکه آغاز عملیات اجرای پروژه‌های احداث و ارتقاء ۳۵ سایت به فنّاوری ۳G /۴G به‌منظور پوشش اینترنت پهن باند (LTE) در ۵۰ روستا استان یادآور شد: احداث هشت سایت جدید با فنّاوری ۳G /۴G به‌منظور پوشش اینترنت پهن باند (LTE) در هفت روستا ازجمله پروژه‌هایی است که در سطح استان سال گذشته کلید خورد و عملیات اجرایی آن آغازشده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر تاریک روستایی و راه‌اندازی ۳۰ خودپرداز جدید در روستاهای استان سمنان از دیگر اقدامات شروع‌شده در سال گذشته و در دست اقدام در سال جدید است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و گامی مهم در توسعه ارتباطات روستایی استان سمنان در راستای تحقق سال جهش تولید خواهد بود.

کد خبر: ۱۳٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha