۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
شاخص مهار آب‌های سطحی مازندران به ۴۸ درصد برسد
عضو مجمع نمایندگان مازندران:

شاخص مهار آب‌های سطحی مازندران به ۴۸ درصد برسد

قائمشهر- عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: شاخص مهار آب استان تا پایان برنامه ششم باید به ۴۸ درصد برسد درحالی که اکنون ۹ درصد است.

کمال علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار توجه به برنامه توسعه استان ها را امری مهم دانست و گفت: باید مشخص شود تا پایان برنامه ششم توسعه استان ها باید به کجا می رسیدند و مازندران به کجا رسیده است.

وی با اظهار اینکه مازندران در مهار آب‌های سطحی وضعیت پائینی دارد، گفت: کمتر از ۹ درصد آب های سطحی استان مهار و مدیریت می شود درحالی که تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۴۸ درصد می رسید.

وی افزود: این مسئله سخت و مشکل است که مازندران در کنار دریا واقع شده ولی با مشکلات آب روبرو است و می توان با مهار آب های سطحی ضریب کشت را به دو تا سه برابر برسانیم ولی اکنون این ضریب یک است.

علیپور تصریح کرد: مازندران و گیلان می توانند کشور را در حوزه‌های مختلف از جمله غذایی و کشاورزی تضمین کنند ولی باید زیرساخت‌های مناسب در آن فراهم شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امیدواریم بزرگترین بنادر در شمال از جمله امیرآباد ساخته شود ولی زیرساخت های جاده ای و حمل ونقل مناسب نیست و خودروهای سنگین نمی توانند در راه های استان تردد داشته باشند و باید این زیرساخت ها را تقویت کنیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha