برای موفقیت در اقتصاد باید مسیر فعالیت بخش خصوصی واقعی باز شود
عضو هیات رئیسه‌ اتاق ایران:

برای موفقیت در اقتصاد باید مسیر فعالیت بخش خصوصی واقعی باز شود

کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است دوره اقتدار دولت‌ها در اقتصاد به پایان رسیده و برای موفقیت در توسعه اقتصادی باید مسیر برای فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باز شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بخش خصوصی و خواسته‌های این بخش، گفت: طی ۳۰ سال گذشته فراز و نشیب‌های متعددی پیش روی بخش خصوصی کشور بوده است و فشارهای خارجی از یک‌سو و سیاست‌ها، سخت‌گیری‌ها و قوانین سنگین داخلی از سوی دیگر باعث شده بخش خصوصی کشور ضعیف شود.

کیوان کاشفی در نشست فعالان اقتصادی با استاندار جدید کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت خصولتی‌ها بزرگ و بخش خصوصی و خودجوش کشور کوچک شدند تصریح کرد: سهم بخش خصوصی واقعی از اقتصاد کشور طی ۲۰ سال اخیر از ۸۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده؛ درحالی‌که بخش خصوصی و خودجوش اقتصاد، بخش مولد و اشتغال‌زا است.

او با تأکید بر لزوم اتکا به بخش خصوصی واقعی در کشور، اظهار کرد: اکنون اقتدار دولت‌ها در اقتصاد به پایان رسیده و اگر می‌خواهیم موفق شویم باید مسیر برای فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باز شود.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، در این شرایط هر مدیری که بتواند بدون اتکا به اعتبارات دولتی سرمایه‌گذار بخش خصوصی جذب کند موفق است.

کاشفی سپس به ویژگی‌های کرمانشاه و امکان فرصت سازی از آنها اشاره کرد و یادآور شد: این ویژگی‌ها اگر مورد توجه قرار گیرد ظرفیت است در غیر این صورت باعث از دست رفتن سرمایه اجتماعی خواهد شد.

او از صنایع استان کرمانشاه را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استان دانست و گفت: در صورت بهبود فضای کسب‌وکار امکان توسعه فعالیت و افزایش ظرفیت این صنایع وجود دارد و قطعاً از یک واحد تازه‌ساز پویاتر خواهند بود.

کاشفی همچنین از حوزه نفت و پتروشیمی هم به‌عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند استان را به سمت صنعتی شدن سوق دهد.

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های کرمانشاه در بخش کشاورزی و خصوصاً سامانه گرمسیری، عنوان کرد: استفاده بهینه از این سامانه می‌تواند کرمانشاه را به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

مناطق ویژه اقتصادی، منطقه آزاد تجاری، معادن و گردشگری از دیگر ویژگی‌های کرمانشاه بود که کاشفی از آنها یاد و خاطرنشان کرد: تجارت هم یکی از حوزه‌های مهم و باسابقه کرمانشاه است.

او کرمانشاه را از استان‌های سرآمد در حوزه تجارت کشور دانست که همواره جز هشت استان برتر هستیم و اظهار کرد: صادرات ۲.۵ تا سه میلیارد دلاری استان در سال ماحصل عملکرد فعالان اقتصادی است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران، سابقه صدساله اتاق کرمانشاه که مشابه آن در کمتر استانی از کشور یافت می‌شود را بیانگر ریشه‌دار بودن تجارت در استان دانست و افزود: کرمانشاه تشکل‌های توانمند و قوی در زمینه‌های مختلف دارد که همدل، همراه و البته بسیاری از آنها در سطح ملی مطرح هستند و وجود چنین چهره‌های ملی ظرفیتی برای استان محسوب می‌شود.

کاشفی از اتاق کرمانشاه به‌عنوان اتاق فکر اقتصادی استان یاد کرد و با اشاره به بنیه علمی و کارشناسی که با حضور بیش از ۳۰ نفر از اساتید دانشگاه در این تشکل فراهم است، اظهار کرد: تیم فنی و حرفه‌ای در اتاق گرد هم جمع شدند تا هر خروجی که از این تشکل داریم علمی و کارشناسی باشد.

کاشفی تدوین دو سند اقتصادی مهم توسط اتاق طی سال‌های اخیر را خروجی همین ظرفیت‌های کارشناسی با استفاده ازنظر فعالان اقتصادی اعلام کرد.

او از آمادگی اتاق کرمانشاه برای بهبود فضای کسب‌وکار استان با استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یاد کرد و ادامه داد: کمیته‌ای ذیل همین تشکل در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تشکیل شده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha