۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
تشکیل جلسه مشترک فنی ایران و آذربایجان ‌برای ادامه ساخت و بهره‌برداری از سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی

تشکیل جلسه مشترک فنی ایران و آذربایجان ‌برای ادامه ساخت و بهره‌برداری از سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی

جلسه کمیسیون فنی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به میزبانی ایران در خصوص ادامه ساخت و بهره‌برداری از سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بر اساس حسن همجواری و همکاری‌های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، جلسه فنی مشترک بین دو کشور در خصوص ادامه کارهای سدها و نیروگاه‌های خداآفرین و قیزقلعه‌سی با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، مدیرکل رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، نماینده وزارت امور خارجه و دیگر اعضای کمیسیون از طرف جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر انرژی، معاون اول مدیرعامل شرکت آبیاری و زهکشی و سایر اعضای کمیسیون از طرف جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در این جلسه که در محل کارگاه سد قیزقلعه‌سی در شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی تشکیل شد، هر دو طرف بر ادامه و تکمیل سدها و نیروگاه‌های خداآفرین و قیزقلعه‌سی تاکید کردند.

در این نشست، دو طرف در خصوص راهکارهای لازم برای پرداخت سهم جمهوری آذربایجان از هزینه‌های اجرایی پروژه به جمهوری اسلامی ایران بحث و گفتگو کرده و توافقات لازم صورت گرفت.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha