۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
 توجه به قوانین بهینه سازی در زمان ساخت مسکن مهم است
کارشناس اندیشکده اقتصاد مقاومتی:

توجه به قوانین بهینه سازی در زمان ساخت مسکن مهم است

رحیمی، کارشناس اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: هر ساختمان به طور معمول تا چند دهه قابل تعویض نیست، به همین دلیل حتما لازم است اجرای قوانین بهینه سازی مصرف انرژی در زمان ساخت مسکن مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش بازار، صالح رحیمی کارشناس اندیشکده اقتصاد مقاومتی، ضمن بر اساس نهضت ملی مسکن قرار است ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته شود، بنابراین حرکت به سمت ساخت تجهیزات لازم و استفاده از آن‌ها در زمان احداث ساختمان‌ها، از صرفه اقتصادی نیز برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر اینکه موضوع بهینه سازی مصرف انرژی یک موضوع بخشی نیست، افزود: از این جهت نمیتوان تنها یک دستگاه یا وزارتخانه را متولی آن دانست و نهادهایی مثل وزارت نیرو، وزارت مسکن، وزارت نفت، گمرک و سازمان استاندارد باید در همکاری با شورای عالی انرژی کشور در این زمینه اقدام کنند. در عین حال وزارت نیرو و وزارت نفت بزرگترین بهره مندان از کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان هستند و در صورت کاهش مصرف میتوانند برق یا گاز صرفه جویی شده را صادر کنند و از این محل درآمد داشته باشند. بنابراین از این دو وزارتخانه انتظار می‌رود توجه بیشتری به اجرای بهینه سازی مصرف انرژی در زمان احداث طرح‌های نهضت ملی مسکن داشته باشند و پیشنهادهای حمایتی ارائه کنند.

رحیمی ادامه داد: تصویب قوانین بهینه سازی مصرف باید متناسب با واقعیت‌های موجود در عرصه ساختمان باشد و در ادامه ابلاغ و در دستورکار قرار گرفتن آن نیز باید در زمان لازم انجام شود. بعد از مرحله تصویب قانون مناسب و اجرای آن، نوبت به نظارت جدی و دقیق بر نحوه اجرای قانون است.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha