۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
افزایش بی سابقه فقر در انگلیس

افزایش بی سابقه فقر در انگلیس

بالا رفتن تورم و تشدید گرانی سبب افزایش فقر در انگلیس شده است.

به گزارش بازار، تورم و گرانی باعث افزایش فقر در انگلیس شده است. این گزارش می افزاید افزایش بی سابقه تورم در انگلیس و افزایش بهای غذا و انرژی موجب فقیرتر شدن خانوارهای بیشتری در این کشور شده است.

رسیدن نرخ تورم به رقم بی سابقه ۵ درصد در دسامبر گذشته در انگلیس سبب افزایش بهای انرژی و غذا و کاهش کیفیت زندگی بسیاری از مردم این کشور شده است. آمارها نشان می‌دهد بیش از دو و نیم میلیون انگلیسی در سال گذشته از موسسه‌های خیریه غذا دریافت کرده اند.

موسسه‌های خیریه هشدار دادند که افزایش تورم اوضاع فقرا در انگلیس را وخیم‌تر خواهد کرد. قیمت نان در این کشور چهار و نیم درصد، کره ۲۷ درصد و تخم مرغ پنج و چهار دهم درصد افزایش داشته است. تورم همچنین افزایش هزینه حمل و نقل، پوشاک و انرژی را نیز بر خانوارهای انگلیسی تحمیل کرده است.

افزایش قیمت‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و بهای خدمات شهری نیز قرار است از فصل بهار دو برابر شود. اقتصاددانان، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، همه گیری کرونا و مشکلات زنجیره تامین کالا را در کنار دیگر بحران ها، علت تشدید تورم در این کشور می‌دانند. آنها همچنین پیش بینی کردند که اوضاع اقتصادی در انگلیس بدتر خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha