۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
بررسی وضعیت راه‌های استان سمنان| ۵ مسیر اصلی بسته است
در پی بارش برف و وقوع کولاک؛

بررسی وضعیت راه‌های استان سمنان| ۵ مسیر اصلی بسته است

سمنان- بارش شدید برف و همچنین کولاک سبب مسدود شدن مسیرهای برف‌گیر در ارتفاعات شمال استان سمنان به خصوص مرز شاهرود و گلستان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، استقرار سامانه کم‌فشار بارشی از غرب و شمال همزمان با شامگاه گذشته در اغلب نقاط استان سمنان بارش شدید برف همچنین کولاک و تند باد را به دنبال داشته تا جایی که بخشی از محورهای کوهستانی این استان از بامداد امروز مسدود هستند و تلاش عوامل راهداری برای بازگشایی این مسیر ها ادامه دارد.

پلیس راه استان سمنان اعلام کرده که هم اکنون شش مسیر مشخصاً به دلیل کولاک شدید بارش برف لغزندگی و کاهش دید مسدود هستند که یکی از این مسیرها جاده چشمه علی دامغان به کیاسر است.

پلیس را همچنین اعلام کرد: محورهای مواصلاتی به استان گلستان نیز به دلیل مشابه مسدود است و از تردد خودروها در آنها جلوگیری خواهد شد.

مسیر دسترسی شاهرود به آزادشهر از خوش ییلاق و همچنین جنگل اولنگ مسدود بوده و برف و کولاک شدید در جاده توسکستان راهم بسته است.

دیگر محوری که توسط برف مسدود شده را باید جاده شهمیرزاد به کیاسر دانست همچنین محور فولادمحله نیز با برف و کولاک شدید مواجه شده است.

صبح امروز همچنین کمربندی دامغان به سمت شاهرود دقیقا همان نقطه ای که سال گذشته نیز بحران جدی را مشاهده کرد که در آن یک نفر جان باخت به دلیل بارش برف و وزش باد شدید مسدود شده است.

سرعت باد در برخی نقاط مانند و دامغان از صد کیلومتر بر ساعت نیز بیشتر شده است و همچنین گزارش می‌شود در شاهرود سرعت تندباد به ۸۸ کیلومتر بر ساعت رسیده و برق در این دو شهرستان قطع است. مدیریت بحران استان سمنان اعلام کرد که هیچ خودرویی وارد محورهای کوهستانی و برف گیر استان سمنان نشود چراکه امکان تردد برای خودروها وجود ندارد.

از روز قبل و طبق بیانیه پلیس را تردد در تمام محورهای برف‌گیر استان برای تریلی ها و کامیون ها ممنوع است.

هواشناسی اعلام کرده که بارش برف در برخی نقاط از ۲۵ سانتیمتر بیشتر شده اما گزارش های غیر رسمی از بارش ۵۰ سانتی متر برف در برخی روستاها و یک متر در گردنه ها حکایت دارد.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha