۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
بندر چابهار سومین بندر کشور در میزان واردات کالای اساسی شد
مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان:

بندر چابهار سومین بندر کشور در میزان واردات کالای اساسی شد

چابهار - مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار رتبه سومین بندر بین بنادر تجاری کشور را در واردات کالای اساسی به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: نزدیک به یک میلیون تن گندم از ابتدای امسال از بندر چابهار وارد کشور شده و این بندر با مشارکت در واردات ۱۱ درصد از کل واردات کالاهای اساسی کشور رتبه سومین بندر بین بنادر تجاری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه وجود تجهیزات استراتژیک و انتقال و حمل یکسره کالا از کشتی و هماهنگی مؤثر با سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله مهمترین عوامل دستیابی به این رکورد است افزود: قریب به دو میلیون تن کالای اساسی کشور از ابتدای امسال از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است که از این مقدار ۹۲۰ هزار تن را واردات گندم با سهم واردات ۱۶ درصد به خود اختصاص داده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ۱۱ درصد از کل واردات کالاهای اساسی کشور شامل ذرت دامی، گندم، برنج، جو و شکر از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: تسهیل و تسریع در تخلیه و بارگیری ایمن کالا و ارسال به مقاصد مصرف همواره یکی از اولویت‌های بندر چابهار است.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha