۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
زمینه توسعه روابط بین ایران و ترکیه فراهم است
سرکنسول ترکیه در تبریز:

زمینه توسعه روابط بین ایران و ترکیه فراهم است

تبریز- سرکنسول ترکیه در تبریز با اشاره به توجه ویژه دولت ایران به دیپلماسی اقتصادی، گفت: معتقدم زمینه توسعه روابط در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی و سرمایه گذاری بین دو کشور دوست فراهم است.

به گزارش بازار، چتین تانر روز پنج شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: در خصوص موضوعات گمرکی اقداماتی را دنبال خواهیم کرد و نیازمند همکاری در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: برای تثبیت و افزایش سرمایه‌گذاری هموطنانم در استان آذربایجان شرقی و ایران، امیدوار به اقدامات مثبتی برای تضمین منافع و حقوق آنها هستیم.

تانر از برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در چند شهر ترکیه در سال جاری میلادی خبر داد و از آذربایجان شرقی برای شرکت در این نمایشگاه‌ها جهت معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی خود، دعوت کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به اراده جدی دولت سیزدهم به ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، گفت: ترکیه همسایه مورد احترام ماست و این ارتباط دوستانه و برادرانه به ویژه از تبریز روز به‌ روز توسعه خواهد یافت.

عابدین خرّم افزود: امیدوارم در دوره ماموریت شما از ظرفیت خوب استان آذربایجان شرقی برای گسترش تعاملات دو کشور، استفاده بهینه‌ای شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha