۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
فضای کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد اصلاح شود
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فضای کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد اصلاح شود

یاسوج- معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه تسهیلات اشتغال روستایی سال جاری استان باید جذب و فضای کسب و کار اصلاح شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری در نشست کارگروه اشتغال استان افزود: بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نسبت به جذب تسهیلات اقدام کنند و اجازه ندهند با این حجم بالای جمعیت بیکار استان، اعتبارات به مرکز برگشت داده شود.

وی با بیان اینکه عملکرد برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی قابل قبول نیست، گفت: پرداختی‌ها باید بیش از ۹۰ درصد باشد که در این زمینه از بانک کشاورزی به دلیل پرداخت ۹۷ درصد تسهیلات اشتغال روستایی قدردانی می‌کنیم.

عسکری افزود: تسهیلات اشتغال روستایی بانک کشاورزی ۱۵۰ میلیارد تومان بود که ۱۴۶ میلیارد تومان تاکنون پرداخت کرده است.

معاون اقتصادی استانداری با بیان اینکه بانک‌ها رصد کنند که اگر متقاضیان تا ۱۵ بهمن اطلاعات خود را برای دریافت تسهیلات تکمیل نکردند، بلافاصله افراد دیگر جدید جایگزین شوند، گفت: گرفتار سیل عظیم بیکاران در استان هستیم و وضعیت بیکاری استان وضعیت مطلوبی نیست.

عسکری اظهار داشت: بانک‌ها سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات را کنار بگذارند چرا که متقاضیان به ما شکایت می‌کنند که بانک‌ها سخت‌گیری می‌کنند.

وی افزود: پرداختی ۵۴ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان کهگیلویه قابل قبول نیست و بانک‌ها به محض اینکه با مشکلی مواجه شدند اطلاع دهند و اجازه ندهند مشکل در استان بماند.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha