شبکه توزیع کالاهای اساسی باید اصلاح شود
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱:

شبکه توزیع کالاهای اساسی باید اصلاح شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفت: خط قرمز نمایندگان برای تصمیم گیری در مورد عدم اختصاص ارز دولتی برای برخی کالاها از جمله نهاده های کشاورزی و دامی تامین معیشت مردم است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی حدادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: نکات خوبی در کلیات لایحه بودجه وجود دارد جهت گیری کلی دولت در لایحه ۱۴۰۱ امیدوار کننده است اما نگرانی هایی نیز به ویژه در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی در بین نمایندگان مطرح است.

وی افزود: رویکرد دولت برای ممانعت از فرار مالیاتی و توجه به مالیات ها می تواند مطلوب باشد اما باید توجه کرد این رویکرد موجب فشار بر صنایع نشود و چگونگی اجرای این کار باید به درستی ترسیم شود، ما سالانه حجم زیادی فرار مالیاتی داریم که در مقابل کارگران و کارمندان با درآمد های پایین مجبور به پرداخت مالیات هستند و این مسیر باید اصلاح شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خط قرمز نمایندگان برای تصمیم گیری در مورد عدم اختصاص ارز دولتی برای برخی کالاها از جمله نهاده های کشاورزی و دامی تامین معیشت مردم است و دولت تاکنون برنامه دقیقی برای جبران تورم احتمالی این تصمیم ارائه نکرده و از طرفی هم شاهد نوعی چند صدایی میان مسئولان دولت در اعلام برنامه های جبرانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شبکه توزیع کالاهای اساسی باید اصلاح شود و حمایت های کاملی از مصرف کنندگان صورت بگیرد به نحوی که توان خرید مردم حفظ شود تا تولیدکننده و مصرف کننده هیچ کدام دچار زیان نشوند چرا که اگر مردم قدرت خرید خود را از دست بدهند تولیدکنندگان نیز خسارت خواهند دید.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha