۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
طرح «مثبت ۳» در شهرستان بیرجند اجرا می شود
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

طرح «مثبت ۳» در شهرستان بیرجند اجرا می شود

بیرجند-معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: طرح « مثبت ۳» توسط ستاد اجرایی فرمان امام با هدف حمایت از فرزندآوری خانواده‌ها در بیرجند به عنوان دومین شهر در کشور اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی عسگری چهارشنبه شب در جلسه انعقاد تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به عنوان استان پایلوت در طرح استان بدون بیکار انتخاب شده است.

وی افزود: بازه زمانی اجرای این طرح سه ساله است که امیدواریم با کمک تمام دستگاه های اجرایی محقق شود.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در اجرای طرح های بنیاد برکت افزود: باید با کمک این گروه ها تا سه سال آینده علاوه بر اینکه خراسان جنوبی را به عنوان سرزمین طلاهای سرخ معرفی می‌کنیم به عنوان استان بدون بیکار در سطح کشور نیز معرفی کنیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) معتقد است:این ستاد با اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی توانسته سرمایه اقتصادی نظام اسلامی را افزایش دهد، لذا وظیفه ما برای پاسداشت نظام در معاونت اجتماعی ستاد افزایش سرمایه اجتماعی و انسانی است.

عسگری افزود: بنیاد احسان و بنیاد ‌۱۵ خرداد در حوزه اجتماعی، را قوی تر کردیم، در این راستا وظیفه سلامت و جمعیت به بنیاد ۱۵ خرداد واگذار شده است.

وی گفت: در بنیاد ۱۵ خرداد بحث ناباوری زوجین را دنبال می‌کنیم، که امسال درمان ۲ هزار زوج ناباور در دستور کار است البته سهمیه خراسان جنوبی را نیز افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به میزان معلولیت در برخی استان‌ها ، یاد آور شد: بنیاد ۱۵ خرداد در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها نیز فعال شده است.

عسگری همچنین از برنامه های حمایتی برای مادران سه فرزند و بیشتر اشاره کرد و افزود:این طرح در شهر بیرجند و قم به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

وی درباره ی برنامه های بنیاد احسان توضیح داد: در بنیاد احسان طرح لبخند را دنبال می‌کنیم که اخیرا اعتباری برای خراسان جنوبی هم اختصاص یافته است.

وی بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابی بنیاد برکت، را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد در صورت راه اندازی کاروان های سلامت در خراسان جنوبی بنیاد برکت نیز به شرط ارائه برنامه، تجهیزات پزشکی مورد نیاز را تأمین خواهد کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درباره طرح احیای مجدد کارخانه‌های تعطیل شده گفت: هم اکنون احیای کارخانه قند یاسوج در دست اقدام است لذا اگر در خراسان جنوبی هم کارخانه‌ تعطیلی وجود دارد که می توان آن را احیا کرد معرفی شود تا کمک کنیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha