۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
بازگشایی عرضه اولیه تجلی منفی خواهد بود؟

بازگشایی عرضه اولیه تجلی منفی خواهد بود؟

نماد تجلی ۵ ماه گذشته بسته بوده و شاید یکی از دلایل آن روند نزولی شاخص بازار سرمایه بوده و در شرایط کنونی پیش بینی می شود این نماد بزرگ کامودیتی در زمان بازگشایی مثبت نخواهد بود.

بازار؛ گروه بورس: طبق اطلاعیه‌ فرا بورس ایران نماد تجلی روز شنبه دوم بهمن‌ماه بازگشایی خواهد شد. علی اکبری مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات گفته « سهامداران از این خرید پشیمان نخواهند شد و پیش‌بینی می‌شود، برای سهامداران آورده خوبی داشته باشد. زیرا پروژه‌های تجلی معادن و فلزات محدود به ۵ پروژه نیست. چندین پروژه جدید استارت و سهامدار آن شده‌ایم که فولاد کردستان از جمله آن‌هاست و تملک دو معدن جدید طلا و مس در خراسان رضوی را نیز به دست آورده است. ذخایر اولیه شناسایی شده برای این معادن حدود ۳۵۰ هزار تن و با عیار مس ۲. ۵ درصد است و عملیات اکتشاف در این معادن ادامه دارد و پروانه کشف این معادن توسط شرکت تجلی خریداری شده است.»

به تازگی این شرکت افشای در کدال منتشر کرده مبنی بر اینکه سهامدارعمده جهت تقبل کلیه آثار مالی و حقوقی بدهی های احتمالی و معوق قبل از عرضه عمومی تعهد نامه ای امضا کرده هرچند این مساله معاملات سهم را از شایعات در امان نگه می دارد اما افت شاخص ریسک بزرگی است که باعث می شود که تجلی خنثی باز شود

این نماد ۵ ماه گذشته بسته بوده و شاید یکی از دلایل آن روند نزولی شاخص بازار سرمایه بوده به تازگی هم در کدال این شرکت افشای منتشر کرده مبنی بر اینکه سهامدار عمده جهت تقبل کلیه آثار مالی و حقوقی بدهی های احتمالی و معوق قبل از عرضه عمومی تعهدنامه ای امضا کرده و از این طریق سهامدار را نسبت به صورت های مالی افشا نشده سال های قبل شرکت مصون کرده است، هرچند این مساله معاملات سهم را از شایعات در امان نگه می دارد اما افت شاخص ریسک بزرگی است که باعث می شود که تجلی خنثی باز شود یا حداقل با مثبت بسیار جزئی معاملات خود را آغاز کند.

سهامدار خرد حالا باید توجه داشته باشد که در چند وقت اخیر گروه کانی های فلزی در بورس به عنوان شرکت های صادرات محور تحت تاثیر جو روانی بازار مبنی بر روند نزولی دلار قرار گرفته اند و از آنجایی که تحقق برجام می تواند هزینه صادرات محصولات معدنی را کاهش دهد در ابتدا با شوک منفی روبرو می شوند

ارزندگی سهام طبق اطلاعات اولیه در زمان عرضه تجلی اینگونه است که بعد از افزایش سرمایه قرار شده تعداد سهام آن از ۱۰ میلیارد سهم به ۶۲ میلیارد سهم برسد و بیش از ۳۱ میلیارد سهم آن به شرکت و معادن، بیش از ۱۰ میلیارد سهم آن به شرکت چادرملو و بیش از ۱۰ میلیارد سهم به شرکت چادرملو عرضه شد و مابقی که شامل بیش از ۹ میلیون سهم است هم عرضه عمومی شده است

و سهامدار خرد حالا باید توجه داشته باشد که در چند وقت اخیر گروه کانی های فلزی در بورس به عنوان شرکت های صادرات محور تحت تاثیر جو روانی بازار مبنی بر روند نزولی دلار قرار گرفته اند البته از آنجایی که تحقق برجام می تواند هزینه صادرات محصولات معدنی را کاهش دهد و از طرف دیگر برحام تامین ماشین آلات و تجهیزات پروژه های معدنی را تسهیل کند بعد از یک وقفه باید شاهد افزایش تقاضا برای خرید نمادهای این گروه در بازار باشیم.

پرتفوی تجلی از زمان پذیره‌نویسی تغییراتی داشته به طوری که خبرها حاکی از این است که معدن زغال سنگ گلندرود پس از پایان عملیات تجهیز و نوسازی در مدت ۱۱ سال اخیر به زنجیره تأمین شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری معادن و فلزات اضافه می‌شود. کل ظرفیت این معدن را بیش از ۴۷ میلیون تن برآورد کرده‌اند که ۹۴ درصد سهام آن متعلق به تجلی است و زمان بهره‌برداری معدن طبق صحبت‌های مدیرعامل شرکت اواسط سال آینده خواهد بود. همچنین ۳۴ درصد از شرکت اکتشاف تجلی صبا نیز به سبد دارایی‌های تجلی اضافه شده است. این شرکت در حال خرید دستگاه‌های حفاری بوده که قرارداد آن نهایی و در مرحله تحویل است. همچنین تجلی در این مدت ۵۱ درصد از سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی را نیز به پرتفوی خود اضافه کرده و درصد بزرگی از پرتفوی تجلی از پروژه‌ها در حال تکمیل تشکیل شده است که زمان بهره‌برداری آن‌ها از ۶ ماه تا ۳ سال برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha