۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
تغییر مالکیت ۳۴۰۰ میلیارد تومان دارایی در بازارهای فرابورس
پرونده آخرین هفته دی ماه بسته شد؛

تغییر مالکیت ۳۴۰۰ میلیارد تومان دارایی در بازارهای فرابورس

روز چهارشنبه ‌بازارهای فرابورس ایران شاهد معاملات بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان انواع اوراق مالی بودند. آیفکس فرابورس در پایان بازار امروز با کاهشی ۱۲پله ای مواجه شد و در عدد ۱۷ هزار و۶۴۲ قرار گرف

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری، بیست ونهم دی‌ماه، بازارهای فرابورس ایران معاملاتی بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان را تجربه کردند. بر همین اساس امروز نزدیک به ۱.۵ میلیارد برگه انواع اوراق مالی در۱۴۳ هزار نوبت معاملاتی دست‌به‌دست شد.

شاخص کل تحت تاثیر افت قیمت ارفع، کگهر، زاگرس و بپاس ۱۲ واحد افت کرد و در عدد ۱۷ هزار و ۶۴۲ کار خود را به پایان رساند. نمادهای شاوان، غصینو و شبصیر با اثر مثبت بر آیفکس از افت آن کم کردند.

نگاهی به ارزش معاملات بازارهای فرابورس به تفکیک نشان می‌دهد امروز بیش از یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون برگه سهام خریدوفروش شده که ارزش این مبادلات نزدیک به ۶۴۰ میلیارد تومان بود.

همچنین در بازار اوراق مالی اسلامی دادوستد بالغ بر ۲۲ میلیون برگه انواع اوراق به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد. در عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز امروز یک میلیون برگه به ارزش ۹۷ میلیارد تومان معامله شد که همه این معاملات متعلق به بانک مرکزی بود.

گفتنی است طی دادوستدهای روز جاری نمادهای کرمان، فرابورس، مدیریت، توسن، فجهان، وهامون و سمگا پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.

این گزارش حاکی است امروز صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای افرا، هجرت، شکام، دتوزیع، حپارسا، بهپاک و شبصیر بود. در مقابل سوی دیگر بازار سهامداران ارفع، کلر، ثتران، زدشت، حآفرین، چخزر و غدیس شاهد بیشترین افت قیمت ها بودند.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha