۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کاهش نرخ حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد

کاهش نرخ حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با واردات ۵۰ هزار خودروی سواری و ۱۰ هزار ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی در سال آینده موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در نشست خبری امروز (چهارشنبه، ۲۹ دی ماه) این کمیسیون گفت: بر اساس مصوبات امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده با واردات ۵۰ هزار خودروی سواری و ۱۰ هزار ماشین‌آلات سنگین معادن و راه‌سازی با تعرفه‌ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، موافقت کرد و درآمد حاصل از این موضوع جهت تأمین مالی شبکه راه آهن و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطارهای عادی، سریع‌السیر، شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در خطوط ریلی و بخش راهسازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور توسعه اشتغال زندانیان با همکاری بخش عمومی غیردولتی، سود حاصل از سرمایه‌گذاری بخش عمومی غیردولتی در زندان‌ها جهت اشتغال زندانیان حین حبس، پس از تأیید سازمان زندان ها مشمول مالیات با نرخ صفر شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: مجلس با تخصیص هزار میلیارد تومان برای تجهیز جمعیت هلال احمر با انتشار اوراق در سقف ۸۸ هزار میلیارد تومان موافقت کرد.

زارع تصریح کرد: بودجه شهرداری‌ شهرهای بیش از ۵۰۰ هزار نفر موظف هستند بابت صدور هر فقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری، دو درصد عوارض از متقاضیان پروانه وصول کنند و به حساب درآمد عمومی در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: تمامی رده‌های بسیج، پایگاه‌های مقاومت، سالن‌های ورزشی و امدادی، پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت انشعاب آب، فاضلاب، برق، گاز معاف شدند.

وی تصریح کرد: تمامی واحدهای آموزشی، مدارس دولتی، وزارت آموزش و پرورش پرداخت هزینه‌های آب و فاضلاب، برق و گاز در سطح الگوی مصرف معاف شدند.

زارع با تأکید بر اینکه موارد مطرح شده، مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستند، عنوان کرد: نرخ ۴درصد حقوق گمرکی برای واردات کالاهای اساسی مانند دارو، تجهیزات، ملزومات پزشکی و نهاده‌های دامی و کشاورزی که در بودجه ۱۴۰۱، ۴ درصد بود به یک درصد تقلیل یافت زیرا مأخذ نرخ ورودی ارز ۲۳ هزار تومانی تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و آب و برق خوزستان مکلف شدند از محل منابع داخلی خود و بخشی از اعتبارات تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تأمین هزینه‌های خرید و نصب کنتورهای حجمی و هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی اقدام کنند، اصل و مبلغ تسهیلات پرداختی بدون دریافت سود بوده و باید به صورت اقساط باشد.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha