۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
بی اعتنایی ایرلاین ها به بخشنامه سازمان هواپیمایی| آژانس های هواپیمایی: کف قیمت بلیط برداشتنی نیست!
«بازار» گزارش می دهد

بی اعتنایی ایرلاین ها به بخشنامه سازمان هواپیمایی| آژانس های هواپیمایی: کف قیمت بلیط برداشتنی نیست!

در حالیکه سازمان هواپیمایی کشوری دیروز اعلام کرد تعیین کف نرخ بلیط هواپیماها لغو شده برخی آژانس های هواپیمایی این موضوع را رد کرده و اعلام می کنند ایرلاین ها به هیچ وجه زیر بار این ابلاغیه نمی روند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: هر روز تهدیدهای جدید از سوی نمایندگان مجلس به قرار دادن کف قیمت بلیط هواپیما(۶۰۰ هزار تومان) ظاهرا تمامی ندارد. هر روز یکی از نمایندگان مجلس در مصاحبه ای اعلام می کند که این اقدام ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی غیر قانونی و تخلف است و وزیر راه و شهرسازی باید نسبت به این اقدام شرکتهای هواپیمایی تصمیم گیری کند. اما از نمایندگان و دولتی ها گفتن و از شرکتهای هواپیمایی و ایرلاین ها بی توجهی و اجرای خواسته های خود.

در دوره آقای آخوندی قیمت بلیت هواپیماها آزاد و شناورسازی شده بود و این شناورسازی باعث شده بود که هر ایرلاینی برای خود در هر لحظه ای از سال قیمتی در نظر بگیرد این در حالی بود که در این قیمت گذاری ها هیچ آپشنی برای رفاه مردم وجود نداشت

در دوره آقای آخوندی قیمت بلیت هواپیماها آزاد و شناورسازی شده بود و این شناورسازی باعث شده بود که هر ایرلاینی برای خود در هر لحظه ای از سال قیمتی در نظر بگیرد این در حالی بود که در این قیمت گذاری ها هیچ آپشنی برای رفاه مردم وجود نداشت. به هر صورت شناورسازی قیمت بلیط هواپیما با تغییر و تحول در راس وزارت راه و شهرسازی و آمدن محمد اسلامی به جای عباس آخوندی نیز سر جای خود باقی ماند و تغییری نکرد.

بی اعتنایی ایرلاین ها به بخشنامه سازمان هواپیمایی| آژانس های هواپیمایی: کف قیمت بلیط برداشتنی نیست!

با اوج کرونا و کاهش پروازها، ایرلاین ها هر بار بهانه های مختلفی برای جبران ضرر و زیان خود آوردند و هر بار این زیان را با افزایش قیمت بلیط جبران کنند.

امسال شاید برای چندمین بار است که هر بار نماینده های مجلس به دلیل اینکه اکثر سفرهای خود را با هواپیما انجام می دهند نسبت به رشد قیمت بلیط واکنش نشان می دهند و هر بار با گذشت زمان این ایرلاین ها هستند که پیروز میدان هستند

امسال شاید برای چندمین بار است که هر بار نماینده های مجلس به دلیل اینکه اکثر سفرهای خود را با هواپیما انجام می دهند نسبت به رشد قیمت بلیط واکنش نشان می دهند و هر بار با گذشت زمان این ایرلاین ها هستند که پیروز میدان هستند.

البته هر چند باید به شرکتهای هواپیمایی حق داد که زیانده هستند اما چرا باید تمام این زیان های انباشته از جیب مردم و مسافران تامین شود.

بی اعتنایی ایرلاین ها به بخشنامه سازمان هواپیمایی| آژانس های هواپیمایی: کف قیمت بلیط برداشتنی نیست!

دو روز پیش بود که مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از برداشته شدن کف قیمتی بلیت هواپیما در آژانس های هواپیمایی کشور خبر داد و گفت: در این دولت، یک قیمت ثابتی را برای بلیط هواپیما در نظر گرفته شد، اما متاسفانه سازمان هواپیمایی کشوری یک حداقل قیمتی را برای بلیت در نظر گرفت که این موضوع نمی توانست قیمت بلیط را کاهشی کند از این رو با طرح سوالی که انجام شد هفته گذشته کف قیمت بلیت هواپیما برداشته شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: متاسفانه کف قیمت بلیت هواپیما روی عدد ۶۰۰ هزار تومان بسته شده بود که اکنون این کف قیمت بلیت هواپیما برداشته شده است و متولیان امر قول داده اند که برای بلیت هواپیما یک قیمت ثابتی در نظر بگیرند و از شناورسازی قیمت ها جلوگیری کنند.

روز گذشته نیز میر اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما کف ندارد گفت: ابلاغ اخیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تعیین کف نرخ بلیت هواپیماها لغو شد.

وی گفت: بدنبال این پیگیری، انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، این مصوبه را ملغی کرد.

برداشتن کف قیمت هیچ گاه اجرایی نمی شود و همین الان و برای پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد در وسط هفته مسافر باید دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کند

اما خبرنگار «بازار» با یکی دو آژانس فروش بلیط تماس گرفت تا از چند و چون حذف کف قیمت بلیط هواپیما مطمن شود. اما مدیران فروش این آژانس های مسافرتی اعلام کردند که هیچ گاه کف قیمت بلیط هواپیما برداشته نمی شود.

بی اعتنایی ایرلاین ها به بخشنامه سازمان هواپیمایی| آژانس های هواپیمایی: کف قیمت بلیط برداشتنی نیست!

محمدیان یکی از مدیران فروش به خبرنگار بازار گفت: برداشتن کف قیمت هیچ گاه اجرایی نمی شود و همین الان و برای پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد در وسط هفته مسافر باید دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باید پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی هزینه ایرلاین ها گفته می شود دلاری است آیا تصور اینکه قیمت ها کاهش یابد باور کردنی است؟ ادامه داد: هیچ ایرلاینی هزینه ها و قیمت بلیط خود را کاهش نداده است و اینکه می گویند کف قیمتی برداشته شده است خنده دار است.

مدیر فروش یکی دیگر از دفاتر مسافرتی گفت: این گونه بخشنامه ها تنها در رسانه ها مطرح می شود ما که چنین ابلاغیه ای ندیده ایم.

تعیین کف قیمتی ۶۰۰ هزار تومان برای پروازهای داخلی، با قانون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مغایرت دارد و حقوق مردم در این زمینه پایمال می‌شود ولی ایرلاین‌ها به کسی هم پاسخگو نیستند

بی اعتنایی ایرلاین ها به بخشنامه سازمان هواپیمایی| آژانس های هواپیمایی: کف قیمت بلیط برداشتنی نیست!

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی نیز پیشتر در خصوص تعیین کف قیمت بلیط هواپیما گفته بود که تعیین کف قیمتی ۶۰۰ هزار تومان برای پروازهای داخلی، با قانون آزادسازی قیمت بلیط هواپیما مغایرت دارد و حقوق مردم در این زمینه پایمال می‌شود ولی ایرلاین‌ها به کسی هم پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد: ایرلاین‌ها جلسه‌ای داشته اند و با هم توافق کرده اند که هیچ ایرلاینی کمتر از ۶۰۰ هزار تومان بلیط نفروشد؛ وقتی چند سال است که قانون آزادسازی اجرا می‌شود، همواره درخواست داشته ایم تا این قانون به صورت دقیق اجرا شود؛ چرا وقتی ایرلاین‌ها می‌خواهند سقف قیمتی را بال ببرند، به قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما استناد می‌کنند؛ اما وقتی می‌خواهند کف قیمتی را تعیین کنند، اعتنایی به این قانون نمی‌کنند؟

اگر قرار دادن کف قیمت بلیط هواپیما در شرایطی بود که پروازها همانند زمان اوج کرونا به شدت کاهش یافته و افت می کرد ایرلاین ها حق داشتند که با این حربه تا حدودی جبران خسارت کنند اما این روزها که پروازها به حالت عادی بازگشته است این اقدام نمی تواند چندان قابل دفاع باشد. اما ایرلاین ها معتقد هستند که به دلیل کاهش تقاضای پرواز، بین خود توافق کنند که هیچ ایرلاینی حق ندارد کمتر از ۶۰۰ هزار تومان بلیط بفروشد.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha