۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مواد اولیه نامرغوب اجازه تولید سم با کیفیت را نمی دهد
یک فعال اقتصادی؛

مواد اولیه نامرغوب اجازه تولید سم با کیفیت را نمی دهد

گرگان- مدیرعامل فروشگاه کشاورزی آنلاین از نبود مواد اولیه با کیفیت در حوزه کشاورزی انتقاد کرد و گفت: نبود مواد اولیه مرغوب متاسفانه توان تولید محصول باکیفیت را از شرکت های ایرانی گرفته است.

مرتضی نظری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد:هرچند که بسیاری از شرکت ها تمام تلاش خود را برای عرضه کالای باکیفیت انجام می دهند اما وجود یک عده سودجو در شرایطی که محصول فاقد کیفیت را در بسته بندی های تقلبی عرضه می کنند، هم نمی توان نادیده گرفت.

وی ادامه داد: اگر مسئولان و دولتمردان با همین فرمان پیش بروند ظرف چند سال آینده حوزه کشاورزی تعطیل خواهد شد و کشاورزی به سرعتی باورنکردنی رو به سقوط و نابودی خواهد رفت.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: ما به واسطه تحریم ها برای واردات کالاهای مورد نیازمان با محدودیت و دشواری مواجه هستیم و کشورها از چنین شرایطی با فروش محصولات بی کیفیت یا کم کیفیت سواستفاده می کنند.

وی با تاکید بر این نکته که خودکفایی در ذات خود بسیار پسندیده است، افزود: در شرایطی که ما از امکانات اولیه بی بهره هستیم، خودکفایی معنی پیدا نمی کند.

نظری ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی تحریم باعث شده تا جنس های فاقد کیفیت و تقلبی در بازار زیاد شود. چنین شرایطی، بازار افراد متقلب را توسعه داده و ادامه این روند حاصلی جز ضرر مصرف کننده و کشاورز نخواهد داشت.

به گفته مدیرعامل فروشگاه کشاورزی آنلاین، متاسفانه هر روز این اتفاق بیش از گذشته رخ می‌دهد چون واردات کالاهای فاقد کیفیت هرروز بیشتر می شود؛ گاهی مواقع آنچه را که در کشورهایی مانند چین به عنوان ضایعات محسوب می‌شود به کشور ما به عنوان محصولات وارداتی ارسال می کنند.

وی معتقد است: استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت در کشاورزی باعث تولید محصولات مسمومی می شود که در نهایت ثمره ای به جز بیماری و مرگ برای جامعه نخواهد داشت.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: متاسفانه کشاورزان برای صرفه اقتصادی بیشتر، ناگزیر به تهیه مواد اولیه کشاورزی با قیمت پایین تر هستند که نتیجه ای به جز بیماری و به مخاطره افتادن سلامت جامعه نخواهد بود.

نظری در خاتمه یادآور شد: متاسفانه هنوز بسیاری از کشاورزان به این درک نرسیدند که استفاده از مواد اولیه ارزان قیمت و بی‌کیفیت به تولید و کیفیت کالای آنها صدمات جدی وارد می کند بنابراین انجام آموزش در این حوزه برای کشاورزان ضروری به نظر می رسد.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha