۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
جذب سرمایه‌ از راه‌های تقویت صنعت نفت است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

جذب سرمایه‌ از راه‌های تقویت صنعت نفت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب سرمایه‌ از راه‌های تقویت صنعت نفت است، گفت: میدان‌های مشترک نفت و گاز از جمله ظرفیت‌های عظیم برای جذب سرمایه‌ خارجی است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، علیرضا ورناصری، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت افزون بر تأمین منابع مالی، فناوری را نیز به همراه خواهد داشت، گفت: میدان‌های مشترک نفت و گاز ما با کشورهای همسایه از جمله ظرفیت‌های عظیم برای جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری به‌ویژه برای طرح‌های بالادستی صنعت نفت هرچه قدر وسیع‌ و هدفمند باشد به سود بیشتر برای کشور منجر می‌شود، همچنین به‌دلیل محدودیت‌های موجود برای تأمین مالی داخلی و دیگر شیوه‌های سرمایه‌گذاری از منابع داخلی، لزوماً بخشی از سرمایه‌گذاری باید از منابع خارجی محقق شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری لازم در صنعت نفت و گاز انجام نشده است، حال آنکه برای پاسخ به نیاز کشور به ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز داریم.

ورناصری اظهار کرد: معتقدم توسعه فناوری و استفاده از ایده‌های جدید و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق در قالب نقش نوآوری بخش خصوصی در متحول کردن روش‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی منطبق با قوانین بین‌المللی مغفول مانده است.

وی گفت: باید توسعه و انتقال فناورهای نوین، زبان مشترک بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شود و از تجارب شرکت‌های پیشرو در جذب سرمایه‌گذار به‌ویژه در صنعت نفت استفاده شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha