۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
تیم اقتصادی وزارت خارجه در همایش لجستیک چابهار شرکت می‌کنند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تیم اقتصادی وزارت خارجه در همایش لجستیک چابهار شرکت می‌کنند

چابهار - رحمانی، مجری برگزاری همایش لجستیک چابهار گفت: تیم اقتصادی وزارت‌ خارجه به سرپرستی معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت‌خانه در همایش لجستیک چابهار که پنج شنبه آغاز می‌شود، شرکت می‌کنند.

محدثه رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: همایش ملی لجستیک چابهار به‌عنوان اصلی‌ترین و تنها رویداد لجستیکی کشور پنج شنبه 30 دی با حضور مهمانان عالی‌رتبه، وزرا و روسای سازمان‌های تخصصی دولتی و شرکت‌های بزرگ لجستیک و حمل و نقل کشور در چابهار آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: این همایش مرکز رایزنی‌های مختلف و راهکاری عملی برای تبدیل چابهار به یک هاب لجستیکی است؛ متاسفانه طی سالیان گذشته یک کم کاری تاریخی در این حوزه وجود داشته که امیداریم با این همایش این کم کاری جبران شود.

مجری برگزاری همایش لجستیک چابهار تصریح کرد: با توجه به اهمیت بین‌المللی لجستیک و حمل و نقل، تیم اقتصادی وزارت خارجه و کارگروه دیپلماسی بین‌المللی این وزارت‌ خانه به سرپرستی معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در این همایش شرکت می‌کنند تا با بسیج نمایندگی‌ها و سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور تبدیل چابهار به یک هاب همه‌جانبه لجستیکی دست ‌یافتنی‌تر شود.

وی گفت: روسا و مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت‌های تخصصی وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان بنادر، سازمان راهداری، شرکت راه آهن، شرکت زیرساخت و...که همه از بازوهای لجستیکی و حمل و نقلی هم است در این همایش شرکت می‌کنند.

رحمانی تصریح کرد: چابهار در کنار تهران، بندرعباس و آبادان و خرمشهر در سند لجستیک کشور جزو 4 شهر لجستیکی ایران است اما با توجه به آنکه حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای توامان در چابهار امکان ایجاد دارد و هم‌چنین موقعیت استراتژیک آن به عنوان یک چهار راه جهانی شهر لجستیکی چابهار را متمایز با دیگر شهرهای لجستیک کشور کرده و قطعا باید برند لجستیکی ایران شود که ما در این همایش به دنبال آن هستیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha