۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
امیدواریم شرکای اجتماعی و دولت بتوانند به نتایج خوبی در زمینه سبد معیشت کارگران برسند
معاون روابط کار وزارت تعاون:

امیدواریم شرکای اجتماعی و دولت بتوانند به نتایج خوبی در زمینه سبد معیشت کارگران برسند

رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر رسیدگی فوری به دغدغه ها و مشکلات جامعه کار و تولید کشور تاکید دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی فرد» در نشست کمیته مزد که با حضور شرکای اجتماعی و نمایندگان دولت برگزار شد، گفت: امروز جامعه کارگری و کارفرمایی به عنوان دوبال تولید کشور به رغم همه مشکلات و دغدغه های معیشتی موجود با متانت و جدیت مانع توقف چرخ تولید کشور شده اند.

وی با اشاره به برگزاری نشست بعدی شورای عالی کار در ماه آینده خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال امیدواریم شرکای اجتماعی و دولت بتوانند با اتفاق نظر به نتایج خوبی در زمینه سبد معیشت کارگران جهت کمک به تعیین حداقل دستمزد در جلسات شورای عالی کار برسند.

در این نشست نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی، روش و مبنای محاسبه هزینه سبد معیشتی خانوار را برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ در شورای عالی کار ارائه داد.

مقرر شد با توجه به آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده مرکز آمار ایران و سایر مراکز آماری مورد تایید، مبلغ اقلام خوراکی و سایر آیتم ها محاسبه شود.

همچنین از دیگر مصوبات این نشست با توجه به پرسشنامه طرح هزینه و درآمد خانوار مقرر شد، در نشست آتی کمیته مزد، موارد مربوط به اقلام غیر خوراکی نیز ارائه شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha