۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
جزئیات مذاکرات نفتی ایران و روسیه
وزیر نفت تشریح کرد

جزئیات مذاکرات نفتی ایران و روسیه

توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی با حضور مقام‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور بررسی شد.

به گزارش بازار، جواد اوجی، وزیر نفت ایران و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه با همراهی محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد انرژی روسیه راه‌های ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی بررسی کردند.

اوجی پس از نشست در گفتگو با رسانه ملی با بیان اینکه توافق‌های خوبی در حوزه همکاری‌های نفت و انرژی به‌دست آمده است، تصریح کرد: مذاکرات خوبی برای همگرایی اقتصادی، رفع موانع، سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه همکاری‌های حوزه نفت و انرژی با طرف روسی بدست آمد.

وی با بیان اینکه همکاری‌های نفتی ایران و روسیه توسعه می‌یابد گفت: مذاکرات خوبی برای همگرایی اقتصادی، رفع موانع، سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه همکاری‌های حوزه نفت و انرژی با طرف روسی به‌دست آمد.

وزیر نفت افزود: روز گذشته مذاکرات متعددی با شرکت‌های بزرگ روسیه داشتیم که امیدواریم به‌زودی منجر به امضای قرارداد شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در موضوع انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی مورد نیاز شرکت‌های مختلف روس پروژه‌های پرشماری در زمینه نیروگاهی تعریف کردند ودر زمینه تامین منابع مالی به توافق‌های خوبی دست یافتیم.

اوجی ادامه داد: نقشه جامع و کامل برای همکاری با روسیه تدوین شده که در اختیار این کشور قرار گرفته است و امیدواریم در چارچوب این نقشه به توافق برسیم.

وی گفت: دیدگاه‌های ایران و روسیه در اوپک پلاس بسیار به هم نزدیک است و در توافق‌های اخیری که اوپک پلاس داشته، هم‌نظر بودیم.

بگفته اوجی آمادگی برای تجارت و سوآپ گاز از روسیه به ایران و دیگر کشورهای همسایه از دیگر محورهای این کفتگوها بود.

وزیر نفت دراین باره گفت: ایران با توجه به زیرساخت‌های موجود آمادگی خود را برای تجارت و سوآپ گاز از روسیه به ایران و دیگر کشورهای همسایه اعلام کرده است و تصمیم‌های خوبی در زمینه تجارت گاز گرفته شده است که می‌تواند تحول خوبی در منطقه ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، در دو روز گذشته با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در روسیه نشست‌های متعدد با شرکت‌های نفتی روسیه با هدف توسعه همکاری‌های و انعقاد قراردادهای مشارکت برگزار شده است.

رئیس جمهورن یز به دعوت رسمی همتای روس با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، امروز عازم روسیه می‌شود.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روسیه، بخشی از برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر دو روزه است.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha