۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
استفاده از فناوری شرکت‌ های دانش بنیان تنها راه نجات اقتصاد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

استفاده از فناوری شرکت‌ های دانش بنیان تنها راه نجات اقتصاد

تبریز- کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی بهره مندی صنایع از فناوری‌های هایتک را تنها راه نجات اقتصاد استان دانست.

محمد کلامی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: فرسودگی و پایین بودن سطح تکنولوژی صنایع موجود استان، اصلی ترین مشکل اقتصاد این استان است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از صنایع که در سال‌های قبل از اصلی ترین و مهم‌ترین صنایع کشور به شمار می‌رفتند به علت عدم بهره گیری از نوآوری و فناوری جدید شاهد کاهش تولید و توان رقابت و افزایش هزینه‌های تمام شده محصولات خود هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه صنایع فناور می‌توانند موجب افزایش بهره وری اقتصاد استان شوند؛ ارزش افزوده بالا، کمبود رقبا و بهره گیری بهینه از مواد اولیه به واسطه دانش فناورانه را مزیت‌های اصلی صنایع دانش بنیان عنوان کرد.

کلامی از تمامی صنایع استان خواست نیازهای فناورانه خود در حوزه‌های کالا و خدمات را از طریق شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری تامین کنند.

وی تصریح کرد: برای سال آینده به دنبال رشد ۸ درصدی اقتصاد استان هستیم و تنها ۲.۷ درصد از این میزان از طریق رشد سرمایه گذاری و افزایش ظرفیت تولید فراهم می‌شود و مابقی رشد باید توسط بهره مندی حداکثری از محصولات و صنایع فناور و دانش بنیان محقق شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید ویژه استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون آمار بیکاری در سطح استان نشان دهنده تعداد بالای افراد تحصیل کرده بیکار می‌باشد و برای رفع این مشکل، توسعه کمی و کیفی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در سطح استان ضروری است.

کلامی افزود: از تمامی شرکت‌ها که برای افراد تحصلیکرده اشتغالزایی انجام بدهند حمایت ویژه ای خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی بهره مندی صنایع از فناوری‌های هایتک را تنها راه نجات اقتصاد استان دانست.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha