۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱
مدیر عامل نفت و گاز پارس خبر داد:

راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱

بوشهر- مشکین‌فام مدیر عامل نفت و گاز پارس از راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی در نیمه نخست سال آینده خبر داد.

محمد مشکین‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت نفت و گاز پارس در راستای توسعه میدان گازی منطقه پارس جنوبی اهتمام جدی داشته و روز به روز شاهد پیشرفت بیشتری هستیم.

وی افزود: تکمیل فازهای در دست اجرا و راه‌اندازی آنها در راستای افزایش تولید از برنامه‌های مهم امسال به شمار می‌رود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: این‌مجموعه علاوه بر توسعه طرح‌های میدان‌های نفت و گاز، موفق شده همزمان با پایداری تولید گاز و سایر فرآورده‌ها و تکمیل زنجیره ارزش، پروژه‌های متعددی را در حوزه‌ ساخت واحدهای نیروگاهی و همچنین در زمینه پشتیبانی و تکمیلی بنادر و پایانه‌های صادراتی، اجرایی و عملیاتی کند که به توفیقات ارزشمندی رسیده‌ایم.

مشکین‌فام تصریح کرد: اکنون به غیر از فاز ۱۱ پارس جنوبی، تمام فازها در مدار تولید قرار دارند و برای تکمیل این فاز و برداشت گاز از فاز ۱۱ تمام توان و ظرفیت موجود را به کار گرفته‌ایم.

وی از راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: با تلاش شبانه‌روزی، فاز ۱۱ پارس جنوبی در نیمه نخست سال آینده وارد مدار می‌شود و برداشت گاز از این فاز را خواهیم داشت.

مدیر عامل نفت و گاز پارس در ارتباط با پارس شمالی نیز ابراز داشت: اقدامات اولیه به خوبی برای توسعه این میدان آغاز شده و با راه‌اندازی پارس شمالی، روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز برداشت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha