۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
ساخت نخستین تراشه ویژه استخراج رمز با مصرف برق بسیار پایین توسط اینتل
تازه های فناوری؛

ساخت نخستین تراشه ویژه استخراج رمز با مصرف برق بسیار پایین توسط اینتل

غول فناوری اینتل از آغاز پروژه ساخت دستگاه های ماینر ارز دیجیتال با مصرف برق فوق العاده کم و سرعت بسیار بالا در پردازش خبر داد.

به گزارش بازار، غول فناوری اینتل از آغاز پروژه ساخت دستگاه های ماینر ارز دیجیتال با مصرف برق فوق العاده کم و سرعت بسیار بالا در پردازش خبر داد.

بر اساس گزارش نشریه تامز هاردوِر، اینتل در جریان برگزاری کنفرانس بین‌المللی مدارهای حالت جامد (ISCC) در ماه فوریه، قرار است از تراشه «Bonanza Mine»رونمایی کند.

گفته می شود اینتل قرار است در جریان برگزاری کنفرانس مذکور، ارائه‌ای جامع برای تشریح ویژگی های تراشه جدید Bonanza Mine داشته باشد که به عنوان یک ASIC استخراج بیت‌کوین با ولتاژ بسیار پایین مشغول به کار خواهد شد.

لازم به ذکر است، در ماه دسامبر، هنگام بحث در مورد پردازنده‌های گرافیکی بازی این شرکت، مدیر بخش اینتل گیمینگ اشاره ای به مبحث بلاکچین نیز کرده و گفت: «من فکر می‌کنم بلاک چین یک تراکنش است که بسیار کارآمدتر از سوزاندن چرخه‌های سخت‌افزاری اجرا می‌شود» و افزود :«این چیزی است که ما روی آن کار می‌کنیم. ”

گفته می شود هنوز مشخص نیست که آیا اینتل تراشه جدید را برای عموم عرضه خواهد کرد یا اینکه فعلاً در یک پروژه تحقیقاتی جاسازی شده است.

البته باید بدانیم، این اولین بار نیست که اینتل وارد دنیای ارزهای دیجیتال می شود.در ماه اکتبر، اینتل اعلام کرد که کارت‌های گرافیکی آینده این شرکت در پاسخ به برنامه‌های رقیب اینتل، یعنی NVIDIA در راستای بهینه سازی کارت‌های خود برای استخراج‌کنندگان اتریوم، محدودیت‌هایی را برای استخراج ارزهای دیجیتال شامل نمی‌شوند.

در آن زمان، مدیر بخش طراحی اینتل گفت: "ما در حال طراحی این محصول یا ساخت هیچ ویژگی در این مرحله نیستیم که به طور خاص ماینرها را هدف قرار دهد.

تابستان گذشته نیز اینتل در یک پرونده SEC فاش کرد که نزدیک به ۸۰۰ هزار دلار از سهام صرافی کوین بیس را در اختیار دارد.

بر اساس آخرین داده های شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، استخراج بیت کوین مسئول تقریباً ۱۳۷ تراوات ساعت مصرف انرژی در سال است، به این معنی که بیت کوین نسبت به بسیاری از کشورها انرژی بیشتری مصرف می کند.

تحقیقات قبلی که توسط Decrypt انجام شد نشان داد که برای تامین این میزان انرژی، معادل بیش از ۶۰ میلیارد پوند زغال سنگ سوخته یا برق بیش از ۹ میلیون برق خانگی در سال مورد نیاز است.

هنوز مشخص نیست که "Bonanza Mine" جدید اینتل در صورت وجود چه تاثیری بر مصرف انرژی بیت کوین خواهد داشت. یکی از سخنگویان اینتل به Decrypt گفت که این شرکت "جزئیات بیشتری را در آینده به اشتراک خواهد گذاشت."

کد خبر: ۱۳۰٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داود دارابی US ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      اگر پول رایج کشور ها از پول فیات متمرکز به پول رمز ارز غیر متمرکز تبدیل شود هیأت حاکمه دولت ها به هیأت مدیره تبدیل خواهدشد!!!!؟؟؟اقتدار و سلطه دولت ها به اکثریت مردم دنیا خنثی خواهد شد.
    • داود دارابی US ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      با رایج شدن رمز ارز به عنوان پول رایج دولت ها 99% ثروت روی زمن در دست %1 نه خواهد بود!!!!؟؟؟
    • داود دارابی US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      خواست مردم جهان تقسیم ثروت زمین به تعداد مردم آن با توزیع عادلانه ثروت و برخوردی تک تک مردم جهان از یک زندگی مرفه با کار و کوشش هر یک آنان.