۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
 ارزهای دیجیتال جدید آینده دار

ارزهای دیجیتال جدید آینده دار

پیش‌بینی آینده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال حیاتی است. برای ارزهای دیجیتال، داشتن هدف و برنامه، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در ساختن آینده‌ای درخشان است.

به گزارش بازار، پیش‌بینی آینده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال حیاتی است. برای ارزهای دیجیتال، داشتن هدف و برنامه، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در ساختن آینده‌ای درخشان است. ارزهای دیجیتالی که بدون هدف خاصی ایجاد می‌شوند، به‌زودی از بین رفته و جای خود را به ارزهای قدرتمندتر می‌دهند.

در این مقاله، می‌خواهیم مشخصات ارزهای دیجیتالی که به‌عنوان ارزهای دیجیتال آینده دار شناخته می‌شوند را بررسی کنیم و از ویژگی‌هایی که از آن‌ها ارزهایی قوی و منحصربه‌فرد ساخته‌اند، مطلع شویم. با این کار، شما هم می‌توانید ارزهای دیجیتالی که ویژگی‌های مشابه این ارزها دارند را پیدا کرده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شکار کنید.

اتریوم (Ethereum)

پلتفرم اتریوم، با به‌کارگیری قراردادهای هوشمند، توانست جایگاه بسیار مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال به دست بیاورد. این پلتفرم، بستر مناسبی برای ایجاد و توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز فراهم کرد و با این کار، میزبان بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شد.

قراردادهای هوشمند، مجموعه دستورالعمل‌هایی هستند که در شبکه اتریوم به‌صورت کدگذاری شده و توسط یک زبان برنامه‌نویسی ایجاد شده‌اند. این قراردادها، توسط نرم‌افزاری به نام ماشین مجازی اتریوم اجرا می‌شوند. ماشین مجازی اتریوم، به هر قرارداد، میزان حافظه و زمان موردنیاز آن را اختصاص می‌دهد. با حضور قراردادهای هوشمند و ماشین مجازی، اتریوم به یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

این ویژگی باعث شده‌است که ارزهای زیادی از جمله:

چین لینک (Chainlink - LINK)

تتر (Tether - USDT)

شیبا اینو (Shiba inu - SHIB)

پلتفرم خود را بر بلاک چین اتریوم بنا کنند.

این ارزها که به ارزهای ERC۲۰ نیز شناخته می‌شوند روی پلتفرم اتریوم بنا شده و هرروزه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. بلاک چین اتریوم میزبان خوبی است و امنیت و مقیاس‌پذیری قابل قبولی دارد. به همین دلیل، نظر توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. افزایش تعداد توکن‌های ERC۲۰، به معنای افزایش اعتبار اتریوم و کاربرد این ارز در دنیای ارزهای دیجیتال است؛ بنابراین، اتریوم با فراهم‌آوردن بستری منعطف و قابل رشد، جایگاه خود در آینده را تضمین کرده است.

ارتقا اتریوم به اتریوم ۲ نیز در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. کارشناسان معتقدند که این تغییر، باعث افزایش قیمت ارز اتریوم و بهبود سرعت و مقیاس‌پذیری پلتفرم این ارز خواهد شد. برای خرید اتریوم با ریال یا تتر، می‌توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال ارزپایا اقدام کنید.

کاردانو (Cardano)

 ارزهای دیجیتال جدید آینده دار

قراردادهای هوشمند جذاب، فقط مختص پلتفرم اتریوم نیستند. پلتفرم کاردانو (Cardano - ADA) نیز آن‌ها را به خدمت گرفته است. این پلتفرم قدرتمند می‌تواند میزبان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و پلتفرم‌های دیگر ارزهای دیجیتال باشد. ناگفته پیداست که این دو ارز، رقیب یکدیگر هستند. برخی کارشناسان معتقدند، کاردانو در آینده، قاتل اتریوم خواهد بود اما همه چیز، بستگی به عملکرد این دو ارز در آینده و میزان استقبال مردم از برنامه‌های آنان دارد.

برخلاف اتریوم، کاردانو از ابتدا، گواه اثبات سهام را برای تایید تراکنش‌های خود انتخاب کرده بود. کاردانو، ۵ مرحله توسعه را برای پلتفرم خود برنامه‌ریزی کرده و به‌تازگی، وارد مرحله سوم توسعه شده است.

سولانا (Solana)

رقبای اتریوم، کم نیستند. ارز دیجیتال سولانا، با نام اختصاری SOL، یکی از قدرتمندترین رقبای اتریوم محسوب می‌شود. هر تراکنش در پلتفرم سولانا بسیار سریع و در حد چند ثانیه طول می‌کشد. علاوه بر این، مقیاس پذیری بالا و توانایی پشتیبانی از قراردادهای هوشمند پیچیده، سولانا را تبدیل به یکی از جذاب‌ ترین پلتفرم‌ها برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال کرده است.

اتریوم، اگرچه بعد از بیت کوین بزرگ ترین ارز دیجیتال است، اما بی عیب و نقص نیست. مقیاس پذیری و سرعت انجام تراکنش ها، مسئله ای است که علاوه بر بیت کوین، گریبان گیر اتریوم نیز شده است. سولانا، مدعی است که می‌تواند در هر ثانیه بیش از ۵۰ هزار تراکنش انجام دهد. تحلیل گران دنیای ارزهای دیجیتال معتقد اند سولانا بزرگ ترین تهدید برای اتریوم محسوب می‌شود چرا که هم از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و هم سرعت تایید تراکنش های پلتفرم آن بسیار بیشتر از سرعت بلاکچین اتریوم است.

پولکادات (Polkadot)

پولکادات، پلی میان تمام بلاک چین هاست. این پلتفرم، شبکه‌ای هماهنگ از بلاک چین‌های مختلف را ارائه داده و با این کار، بسیاری از مشکلات موجود در دنیای بلاک چین را حل کرده است. بلاک چین‌های دیگر می‌توانند با استفاده از شبکه پولکادات به یکدیگر متصل شده و بر روی یک هدف مشترک کار کنند.

وجود پولکادات برای گسترش ارزهای دیجیتال و تبدیل‌شدن آن‌ها به بخش مهمی از زندگی مردم در آینده، حیاتی است. بدون این پلتفرم، هیچ اکوسیستمی از پلتفرم‌های مختلف بلاک چینی نمی‌تواند وجود داشته باشد و تمام بلاک چین‌ها به‌صورت جزیره‌هایی از هم دورافتاده کار خواهند کرد. سرمایه‌گذاران زیادی روی آینده کوین بومی پلتفرم پولکادات که با نام DOT شناخته می‌شود حساب کرده‌اند.

آوالانچ (Avalanche)

پلتفرم آوالانچ که در ابتدا با نام آوا شناخته می‌شد. یکی از دیگر از پلتفرم هایی است که با هدف استفاده از قراردادهای هوشمند و افزایش سرعت تایید تراکنش‌ها به وجود آمده است. آوالانچ نیز مانند اتریوم، به کاربران خود امکان ایجاد اپلیکیشن‌های غیر متمرکز، با امنیت و سرعت بالا را می‌دهد. این شبکه می‌تواند در یک ثانیه ۴۵۰۰ تراکنش انجام دهد.

الگوریتم اجماع پلتفرم اوالانچ، الگوریتم اثبات سهام است و کوین بومی این پلتفرم، کوین آوالانچ با نام اختصاری AVAX می‌باشد. هدف آوالانچ، یکپارچه سازی قراردادهای هوشمند و افزایش سرعت و امنیت تراکنش‌ها است و تا به حال در این کار بسیار موفق عمل کرده است. معماری هوشمندانه پلتفرم آوالانچ، شبکه‌ای بسیار انعطاف پذیر ایجاد کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد بلاک چین‌های اختصاصی خود را بر روی این شبکه راه‌اندازی کنند.

بلاک چین اوالانچ، شامل سه بلاکچین مجزا، با نام‌های X-Chain، C-Chain و P-Chain است. X-Chain، امکان ایجاد توکن‌های دیگر را فراهم می‌سازد. C-Chain با استفاده از قراردادهای هوشمند به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کمک می‌کند و P-Chain وظیفه ذخیره توکن‌ها و هماهنگی بین اعتبارسنجان را برعهده گرفته است.

متیک (Polygon)

 ارزهای دیجیتال جدید آینده دار

ارز دیجیتال متیک، آخرین ارز در لیست ارزهای آینده دار ما است اما اهمیت آن از ارزهای دیگر کمتر نیست! ماتیک، توکن بومی پلتفرم Matic Network است. این پلتفرم، اخیرا نام خود را به Polygon تغییر داد و تغییراتی را در راستای افزایش مقیاس‌پذیری پلتفرم، اعمال کرد.

پلتفرم پالیگان، بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده و به این پلتفرم در افزایش مقیاس‌پذیری، امنیت و یکپارچه سازی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کمک می‌کند. پالیگان تلاش می‌کند تا تجربه کاربری افرادی که در شبکه اتریوم و با توکن‌های ERC۲۰ کار می‌کنند را بهبود ببخشد و سرعت انجام تراکنش‌ها را افزایش دهد.

با این تفاسیر، می‌توان گفت که رشد متیک وابسته به رشد پلتفرم اتریوم است. ازآنجاکه اتریوم ارز اول لیست ارزهای آینده دار ما بود، طبیعتا برای ماتیک نیز می‌توان آینده خوبی متصور شد.

بایننس کوین (Binance Coin)

تمام افراد فعال در زمینه ارزهای دیجیتال، نام بایننس را شنیده‌اند. بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیاست که بلاک چین اختصاصی خود را نیز راه‌اندازی کرده است. بایننس کوین، ابتدا یک توکن ERC۲۰ روی پلتفرم اتریوم بود و با هدف کمک به صرافی بایننس برای گسترش این صرافی به وجود آمد. اما در مدت زمان کمی، نه‌تنها از اتریوم جدا شده و بلاک چین اختصاصی خود را ایجاد کرد، بلکه با توسعه خود و ایجاد بلاک چینی موازی به نام بایننس اسمارت چین، تبدیل به رقیبی قدرتمند برای اتریوم شد.

بایننس کوین برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذاب است چرا که تیمی بسیار حرفه‌ای و باتجربه آن را هدایت می‌کنند. تیمی که تبحر خود را یک بار در مدیریت صرافی بایننس به همه دنیا اثبات کرده است. علاوه بر این، بایننس کوین با راه‌اندازی بایننس اسمارت چین، تمام قابلیت‌های اتریوم را در خود ایجاد کرده است. در این شبکه، از هزینه تراکنش‌های عجیب‌وغریب اتریوم نیز خبری نیست و مقیاس‌پذیری بیشتری نسبت به اتریوم دارد. صرافی غیرمتمرکز بایننس نیز با نام Binance DEX نیز بر روی شبکه بایننس اسمارت چین ایجاد شده است.

یونی سواپ (Uniswap)

حالا که حرف از صرافی‌های غیرمتمرکز شد، باید از یکی از موفق‌ترین آن‌ها نیز یاد کنیم. صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ، صرافی غیرمتمرکزی است که بر روی شبکه اتریوم ایجاد شده و توکن‌های ERC۲۰‌ را بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای بین خریداران و فروشندگان مبادله می‌کند. یونی سواپ، با ایجاد استخرهای نقدینگی بزرگ، مشکل نبودن خریدار یا فروشنده را حل کرده است.

یونی سواپ با استفاده از قراردادهای هوشمند اداره شده و ازآنجاکه روی شبکه اتریوم بنا شده، از امنیت و سرعت شبکه اتریوم برخوردار است. توکن یونی سواپ با نام اختصاری UNI در پلتفرم یونی سواپ برای پرداخت فی تراکنش‌ها استفاده می‌شود. این ارز، در اکثر صرافی‌های معتبر لیست شده و شما می‌توانید با خرید آن، روی پلتفرم یونی سواپ سرمایه‌گذاری کنید. توکن‌های UNI را می‌توان از راه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی استخرهای موجود در صرافی یونی سواپ نیز به دست آورد اما آسان‌ترین راه، خرید یونی سواپ از صرافی‌ها است.

آینده ارزهای دیجیتال به عوامل زیادی وابسته است و نمی‌توان آن‌ها را با یک نگاه به چارت یا تحلیل‌های فاندامنتال موجود پیش‌بینی کرد. اما طبق آنچه که تاکنون از بازار ارزهای دیجیتال دیده شده، هر ارزی که پلتفرم و تیم قوی داشته باشد می‌تواند به‌سرعت رشد کند.

در این مقاله، تعدادی از ارزهای قوی دنیای ارزهای دیجیتال را بررسی کردیم. برای خرید و سرمایه‌گذاری بر این ارزها، می‌توانید با ورود به صرافی ارز دیجیتال ارزپایا به آدرس https://arzpaya.com به‌راحتی ارزهای موردعلاقه خود را خریداری کنید.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha