۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
تعویق دوباره اعلام رأی گمرک درباره تخلف ارزی یک شرکت لبنی
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد

تعویق دوباره اعلام رأی گمرک درباره تخلف ارزی یک شرکت لبنی

مقدسی، رئیس کل گمرک گفت: پرونده تخلفات ارزی شرکت لبنی در کمیسیون اختلافات گمرکی در حال بررسی است که در نخستین فرصت رأی آن اعلام می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا مقدسی در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران افزود: در مباحث تشریفات و اقدامات گمرک، فرآیندهای قانونی وجود دارد یعنی اگر در اظهار شرکت به گمرک اختلافی وجود داشته باشد براساس قانون، اظهارکننده می‌تواند به دفتر تخصصی ارزش در ستاد گمرک مراجعه کند و اگر به رأی این دفتر اعتراضی بود به کمیسیون بدوی حل اختلافات گمرکی ارجاع می‌شود، در صورت اعتراض رأی کمیسیون بدوی، پرونده به کمیسیون تجدیدنظر و در صورت پابرجا بودن اعتراض به دیوان عدالت اداری ارجاع می‌شود.

وی با بیان این که در موضوع شرکت معروف لبنی، بررسی اولیه گمرک، بیش‌بود را نشان داد، افزود: این پرونده هم اکنون در حال طی مراحل قانونی در کمیسیون حل اختلافات گمرکی است البته بنا بر این است که در قرارهای صادره و تبادل نظرهای مختلفی که انجام می‌شود حقی از کسی چه دولت و جه بخش خصوصی تضییع نشود، در این موضوع خاص هم بررسی‌ها در این هفته کامل می‌شود.

رئیس کل گمرک گفت: هم اکنون کمیسیون تخصصی حل اختلافات گمرکی شامل ۹ نفر از سازمان‌های ذی مدخل در تجارت خارجی شامل وزارت صمت، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی، گمرک و وزارت اقتصاد در حال بررسی است که باید با رسیدگی کامل به جمع بندی رسیده و رأی خود را اعلام کند که رأی کمیسیون هم در حکم رأی مرجع قضایی است البته در این بین ممکن است کمیسیون، دیدگاه‌های فنی یا آمار و اطلاعاتی را طلب کند و یا این که فعال اقتصادی و تولید کننده، اسنادی را ارائه کند که منجر به بررسی بیشتر شود.

مقدسی افزود: هدف این است که بررسی‌ها سریعتر انجام شود، زیرا پرونده‌های زیادی در این خصوص وجود دارد و اطاله رسیدگی موجب انباشت این پرونده‌ها می‌شود.

وی با بیان این که سقف زمانی در رسیدگی به این گونه پرونده‌ها وجود ندارد، گفت: برخی از پرونده‌هایی که به کمیسیون حل اختلافات گمرکی ارجاع می‌شود ممکن است در جلسه اول به رأی‌گیری منجر شود، اما برای برخی پرونده‌ها با توجه به پیچیدگی و بررسی اسناد ممکن است رسیدگی‌ها چند جلسه طول بکشد البته در این بین هیچ فشاری به گمرک وارد نیست و گمرک در کمال آرامش کار خود را دنبال می‌کند.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha