۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
ایران از محوری‌ترین بازیگران سال‌های آینده بازار انرژی است
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

ایران از محوری‌ترین بازیگران سال‌های آینده بازار انرژی است

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران با رتبه یک مجموع ذخایر نفت و گاز، از محوری‌ترین بازیگران سال‌های آینده بازار انرژی خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سیدمسعود میرکاظمی، روز گذشته (۲۷ دی‌ماه) در دیدار با سفیر برزیل در تهران گفت: در دولت سیزدهم ارتقای روابط اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل اهمیت زیادی دارد و ایران همسو با توسعه متوازن، روابط اقتصادی خود با کشورهای مختلف را گسترش می‌دهد.

وی با بیان اینکه از افزایش مبادلات اقتصادی هر دو کشور ایران و برزیل نفع خواهند برد، افزود: شاید بسیاری از کشورهای دنیا، ایران را به ظرفیت‌های نفت و گاز بشناسند، اما امروز ایران در حوزه‌های مختلف از جمله نانوفناوری، هوافضا، پزشکی و دیگر رشته‌ها ظرفیت‌های زیادی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با یک تماس آمریکا قراردادهای نفت و گاز خود با کشورهای دیگر را به هم می‌زنند، اما ایران به‌عنوان یک بازیگر مستقل حوزه انرژی می‌تواند نقش مهمی در تأمین امنیت انرژی کشور برزیل ایفا کند.

میرکاظمی با بیان اینکه ایران تا ۱۵۰ سال آینده امکان برداشت از ذخایر نفت و گاز را دارد، گفت: عمر بسیاری از چاه‌های نفت کشورهای نفت‌خیز به بالای ۵۰ سال رسیده و بعضی از کشورها تنها تا ۵۰ سال آینده نفت دارند، اما ایران با رتبه یک مجموع ذخایر نفت و گاز، از محوری‌ترین بازیگران سال‌های آینده بازار انرژی خواهد بود.

لودمار گونسالوش آگیلار نتو، نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران در منطقه گفت: تحریم‌های آمریکا هم حتی مانع توسعه روابط ایران و برزیل نخواهد شد، ما در همین مدت مبادلات اقتصادی خوبی داشتیم، هرچند ظرفیت دو کشور بسیار فراتر از سطح کنونی است.

سفیر برزیل در تهران افزود: وقتی وارد ایران شدم از توسعه ایران با وجود تحریم‌های مداوم اقتصادی شگفت‌زده شدم، به نظرم در جهان کمتر کشوری وجود دارد که بتواند با وجود مشکلات تحریم به این سطح از پیشرفت برسد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های ویژه بین دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری، اظهار کرد: سال آینده ما یکصدوبیستمین سال روابط دو کشور را جشن خواهیم گرفت و امیدوارم روابط اقتصادی تا آن زمان رشد خوبی داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha