۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

مشاور کسب و کار چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

مشاور کسب و کار چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

هرکس برای قدم گذاشتن در مسیری یا ادامه مسیر خود نیاز دارد تا راه و مسیر را به دقت بشناسد.

به گزارش بازار، هرکس برای قدم گذاشتن در مسیری یا ادامه مسیر خود نیاز دارد تا راه و مسیر را به دقت بشناسد. در صورت آشنا نبودن با مسیر رسیدن به مقصد می تواند علاوه بر طولانی تر شدن بسیار پر خطر نیز باشد یا در مواقعی رسیدن به هدف و مقصد در کل غیر ممکن شود. افراد می توانند با مشورت گرفتن از افرادی که این مسیر را قبلا رفته اند و مسیر را به خوبی می شناسنند مشاوره و راهنمایی بگیرند. قطعا رسیدن به مقصد بدون یک نقشه راه بسیار دشوار و گاهی دست نیافتنی است. ادامه مسیر کسب و کار و یا تاسیس آن نیز از این قاعده مستثنا نیست.

مشاوره کسب و کار چیست؟

مشاوره کسب و کار امری است تخصصی که به صاحبین کسب و کار ها داده می شود. به وسیله این امر صاحبین کسب و کار ها می توانند راه خود را بهتر از قبل بشناسند. این نوع از مشاوره می تواند در زمینه های مختلفی مانند مدیریت، حسابداری، مالیاتی، کنترل منابع انسانی و... باشد.

Description: C:\Users\ARS\Desktop\pics\3.jpg

کارآفرینان می توانند به وسیله دانش و تخصص افراد در این زمینه، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند و بتوانند با خیالی آسوده تر کسب و کار خود را گسترش دهند. استفاده از دانش متخصصین حوزه کسب و کار باعث می شود تا مدیران مشکلات، ریسک ها و موانعی که در راه رسیدن به هدف خود دارند را به خوبی هر چه تمام تر بشناسند و بتوانند به راحتی هرچه تمام تر از این موانع عبور کنند.

زمینه های فعالیت یک مشاور کسب و کار

همانطور که گفته شد مشاورین کسب و کار در زمینه های مختلفی به کارآفرینان و مدیران مشاوره می دهند. دریافت مشاوره در این زمینه ها باعث می شود تا مدیران و کارفرمایان بتوانند در راه رسیدن به اهداف خود موفق باشند. در اینجا به شرح برخی از زمینه های فعالیت مشاورین کسب و کار می پردازیم.

۱. مدیریت

این که دانش مدیریتی یکی از عوامل موفقیت هر کسب و کاری است برای همه واضح می باشد. حال مدیران برای آن که بتوانند دانش و اطلاعات خود را در زمینه مدیریت افزایش دهند باید از یک مشاور کسب و کار استفاده کنند. افزایش دانش در حوزه مدیریتی می تواند باعث شود تا کسب و کار ها از رقبای خود پیشی بگیرند و زود تر از دیگران به اهداف خود دست پیدا کنند.

۲. تولید

هر کسب و کاری نیاز دارد تا محصول و خدماتی را برای ارائه به مشتریان خود تولید و عرصه کند. در واقع بدون داشتن محصول و خدمات کسب و کار ها چیزی برای ارائه و سود آوری نخواهند داشت. در هر کسب و کاری فرایند هایی در زمینه تولید وجود دارد که می توان با کمک یک مشاور کسب و کار آن ها را بهبود داد تا به یک بهره وری و خروجی بهتری دست یافت. مشاورین این زمینه می توانند به کسب و کار ها راهکار هایی سازنده را در این رابطه ارائه دهند.

Description: C:\Users\ARS\Desktop\pics\2.jpg

۳. حوزه دیجیتال

امروزه برای پیشرفت نمی توان از حوزه آی تی و دیجیتال غافل شد. در واقع در دنیای امروز اکثر کسب و کار ها در این فضا مشغول به رقابت هستند و یکی از زمینه های سود آوری برای ان هاست. رشد صنعت دیجیتال امروزه بسیار سریع و غیر قابل باور است. به همین دلیل کسب و کار ها نیاز دارند تا در این عرصه نیز به خوبی خود را نشان دهند تا بتوانند به جایگاهی مناسب دست پیدا کنند. استفاده از متخصصین با تجربه در این حوضه می تواند به کارفرمایان کمک کند تا نیاز مشتریان و مخاطبین را در این حوزه شناسایی کرده و آن را به خوبی برآورده کنند.

۴. منابع انسانی

یکی از پایه ها و سرمایه های اساسی هر کسب و کار، نیرو ها و منابع انسانی آن هستند. هر کسب و کار و مدیری قصد دارد تا متخصص ترین افراد را برای کار خود جذب کند. در واقع به کمک این افراد متخصص است که کسب و کار ها می توانند در کار خود موفق شوند. اما فرایند استخدام و انتخاب بهترین نیرو ها برای کسب و کار کاری سخت و طاقت فرسا است به همین دلیل مدیران ترجیح می دهند این فرایند را به کمک یک مشاور کسب و کار انجام دهند. آن ها می توانند در خصوص استخدام و همچنین آموزش پرسنل خود از این مشاورین کمک بگیرند. علاوه بر این موضوعات نحوه رفتار با این پرسنل نیز یکی از ضروریات است که هر مدیری باید با آن آشنایی داشته باشد. در هنگام استخدام پرسنل آشنایی با شرح شغل ها می تواند به مدیران کمک بسزایی کند.

۵. بازاریابی

همه کسب و کار ها نیاز دارند تا محصول و خدمات خود را به مشتری معرفی کنند تا بتوانند به کمک آن کسب درآمد کنند. بازاریابی در واقع راه انجام این کار است که انجام درست آن یکی از ملزومات موفقیت و دوام آوردن در دنیای پر رقابت امروز است. مشاورین کسب و کار در واقع در زمینه بازاریابی می توانند به مدیران کمک کنند تا یک استراتژی دقیق در جهت انجام این امر مهم داشته باشند

Description: C:\Users\ARS\Desktop\pics\1.jpg

۶. مشاوره حسابداری

یکی از بخش های مهم در هر کسب و کاری بخش مالی و حسابداری است. در صورتی که در این بخش مشکلی وجود داشته باشد می تواند به کسب و کار به شکلی جبران ناپذیر ضربه بزند. یک مشاور کسب و کار در واقع می تواند به مدیران در زمینه حسابداری مشاوره دهد تا بتوانند این بخش از کسب و کار خود را به خوبی اداره کنند

۷. مشاوره برندینگ

قطعا ایجاد یک نام برند برای یک کسب و کار یکی از ضروریات است. جایگاه سازی برند یعنی جایگیری نام برند و کسب و کار در ذهن مخاطب. استفاده از افراد متخصص در زمینه مشاوره کسب و کار می تواند به مدیران کمک کند تا بتوانند یک برند موثر را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنند.

مزایای استفاده از یک مشاور کسب و کار

استفاده از یک مشاور کسب و کار می تواند برای مدیران فواید و مزایای زیادی را به همراه داشته باشد در ادامه به برخی از این مزایا و اشاره خواهیم کرد.

کاهش هزینه ها

یک مشاور کسب و کار با بررسی دقیق فرایند ها در کسب و کار ها و اصلاح آن ها می تواند باعث شود تا هزینه های اضافی کاهش یابد. از همین رو استفاده از یک مشاور کسب و کار نه تنها هدر دادن هزینه نیست بلکه صرفه جویی در هزینه های بعدی نیز می باشد.

آموزش پرسنل

یک مشاور متخصص و با تجربه می تواند به مدیران به شکل دقیق بگوید که در کدام قسمت های کسب و کار نیاز است تا اموزش بیشتری به پرسنل ارائه شود تا بهره وری افزایش پیدا کند

نتیجه گیری

استفاده از یک مشاور کسب و کار می تواند به مدیران در مسائل بسیاری کمک کند همچون کم کردن هزینه ها، آموزش پرسنل، صرفه جویی در وقت و ... استفاده از مشاور می تواند به مدیران کمک کند تا بتوانند با خیال راحت بر روی مسائل مهم تری از کسب و کار خود تمرکز کنند.

کاسب یار اولین پلتفرم دریافت مشاوره کسب و کار آنلاین و رایگان است، که با استفاده از هوش مصنوعی خود شما را در حل مشکلات کسب و کارتان یاری می کند.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha