۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
استقبال ایران از سرمایه‌گذاران منطقه اکو برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر

استقبال ایران از سرمایه‌گذاران منطقه اکو برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر

سی و دومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو (RPC) آغاز بکار کرد و در این اجلاس ایران از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران کشورهای عضو در انرژی‌های تجدیدپذیر ایران استقبال کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، سی و دومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو (RPC)، امروز با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو از جمله ایران، افغانستان، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در محل دبیرخانه سازمان اقتصادی اکو در تهران به طور حضوری و مجازی آغاز بکار کرد. این اجلاس تا ششم بهمن ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، «ایمان رحمتی» مدیر نظارت و کنترل بر عملکرد بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران به‌عنوان رئیس نشست انرژی، معدن و محیط زیست در بین کشورهای عضو اکو انتخاب شد.

«رضا ظریفی» مدیر قراردادهای بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران و «نرگس بهرامی» مسئول میز اکو در وزارت نیرو به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بخش برق و انرژی با اشاره به محورهای همکاری برای سال ۲۰۲۲، در خصوص موضوع‌های «استفاده از ظرفیت شبکه‌های انتقال برق کشورهای عضو در راستای تحقق بازار برق منطقه‌ای، تجارت برق، ترانزیت برق و پشتیبانی در موارد اضطراری»، «استفاده از تجربیات مشترک در بهره‌برداری و برگزاری دوره‌های آموزشی»، «تسهیل و تسریع در پروژه بازار برق منطقه‌ای اکو"، "کمک به کشورهای عضو اکو در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر» و «همکاری با کشورهای توانمند عضو اکو مانند ترکیه در اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی و یا عملیاتی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر» گزارش‌هایی را ارائه کردند.

«استقبال از سرمایه‌گذاران به منظور احداث نیروگاه تجدیدپذیر در ایران و عقد قراردادهای تشویقی و همچنین کمک به صادرات برق آن به کشورهای عضو اکو»، «آمادگی بخش‌های خصوصی توانمند ایرانی در خصوص صادرات خدمات و محصولات فنی و مهندسی مرتبط با طراحی و ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر» و «کمک به راه‌اندازی مرکز انرژی‌های پاک اکو» از دیگر محورهای مطرح شده است.

پیشتر وزیر نیرو گفته بود: امروز توسعه انرژی‌های تجدید پذیر نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است.

کد خبر: ۱۳۰٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha