۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
دعوت وزیر نفت از مردم برای مصرف بهینه گاز

دعوت وزیر نفت از مردم برای مصرف بهینه گاز

اوجی، وزیر نفت با اشاره به کاهش چشمگیر دما در ۲۱ استان کشور، از هموطنانمان خواست برای جلوگیری از قطع احتمالی گاز، کماکان به مصرف بهینه ادامه دهند.

به گزارش بازار، جواد اوجی وزیر نفت در بازدید از مرکز دیسپاچینگ (اتاق کنترل) شرکت ملی گاز، گفت: با تلاش همکارانم در شرکت نفت، روزانه بیش از ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین به خطوط انتقال تحویل می‌شود و دیگر همکارانم در شرکت ملی گاز، وظیفه هم فراورش و انتقال گاز را برعهده دارند.

وی ادامه داد: از این میزان بیش از ۵۸۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی و صنایع غیرعمده و حمل و نقل داریم و بالغ بر ۱۲۵ میلیون به نیروگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

وزیر نفت گفت: امسال خوشبختانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز در روز بیشتر از پارسال به نیروگاه‌ها گاز تزریق شده که این به منزله مصرف کمتر سوخت مایع و کاستن از آلودگی محیط زیست است.

اوجی با بیان اینکه تا به امروز در استان‌های شمال شرق روند پایدار تولید و انتقال داشته‌ایم گفت: خوشبختانه طی این مدت با قطعی گاز در حوزه‌های خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها مواجه نشدیم.

وزیر نفت تاکید کرد: با توجه به کاهش شدید دما در ۲۱ استان کشور و برف شدید در استان‌های شمال غرب، تولید و شبکه انتقال گاز پایدار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با یاداوری این نکته که در دیماه پارسال، نیروگاه‌ها به سبب عدم تامین گاز با خاموشی مواجه شد گفت: امسال چنین مسئله‌ای رخ نداد.

اوجی همچنین به برداشت از مراکز ذخیره سازی شورجه و سراجه اشاره کرد و افزود: روزانه بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب از ذخیره سازی برداشت می‌کنیم ضمن اینکه مبادله گازی (سواپ گازی) هم به قوت خود برقرار است و روزانه ۴ و نیم میلیون متر مکعب از ترکمنستان دریافت و از طریق خط لوله شمال غرب کشور گاز را به جمهوری آذربایجان تحویل می‌دهیم.

وزیر نفت در پایان گفت: از مردم خواهش می‌کنم همانگونه که تا امروز به ما کمک کرده‌اند کماکان ما را یاری دهند و با مصرف بهینه ما را در تامین گاز مورد نیاز، کمک کنند.

گفتنی است؛ جواد اوجی امروز در بازدید از مرکز دیسپاچینگ (اتاق کنترل) شرکت ملی گاز در جریان آخرین روند تولید گاز، مصرف حوزه پالایشگاهی، خطوط انتقال و ایستگاه‌ها تقویت فشار قرار گرفت.

کد خبر: ۱۲۹٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha