همه دستگاه‌های اجرایی به توسعه صادرات غیرنفتی کمک کنند
رئیس اتاق قم:

همه دستگاه‌های اجرایی به توسعه صادرات غیرنفتی کمک کنند

خاکی، رئیس اتاق قم معتقد است برای کمک به توسعه صادرات غیرنفتی، همه دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار باشند و در ارائه مشوق به صادرکنندگان نمونه همکاری کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق قم گفت: وضعیت اقتصادی این استان با حضور مدیران توانمند در رأس مدیریت کلان شهری شرایط مثبتی را نشان می‌دهد، اگرچه در مسائلی مانند مالیات، ارائه تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش توسط بانک‌ها باید تمهیداتی برای رفع مشکلات اندیشیده شود و در حوزه توسعه صادرات نیز همه دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار باشند.

ابوالفضل خاکی در نشست فعالان اقتصادی استان قم با استاندار افزود: واحدهای کوچک و بزرگ‌مقیاس و واحدهای تازه تأسیس شده در حوزه تولیدات صنایع فولاد، سیمان، پتروشیمی و لوازم‌خانگی شرایط ویژه‌ای را برای استان قم رغم زده و آینده صنعت استان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است که امیدواریم موانع و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با اصلاح سیاست‌گذاری‌ها مرتفع شود و توسعه اقتصادی شتاب بگیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: اشتغال در واحدهای صنعتی استان شرایط خوبی پیدا کرده اما نیروی کار متخصص همچنان یک مشکل جدی در استان و البته در سطح کشور است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و آینده‌نگری و همچنین هدف‌گذاری‌های آموزشی در کشور این مسئله به‌طورکلی حل شود.

وی با تأکید بر هدفمند بودن فعالیت‌های صنعتی در استان، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت در واحدهای بزرگ‌مقیاس و ایجاد ارزش‌افزوده چند برابری واحدهای تولیدی استان قم نسبت به استان‌های دیگر ادامه داد: استان قم با هفت شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی اثرگذار کمک شایانی به اشتغال‌زایی تولید و صادرات کشور می‌کند.

او در پایان با توجه به تلاش همه‌جانبه واحدهای تولیدی و صنعتی در استان قم، ارائه مشوق‌های لازم برای تشویق واحدهای نمونه صادرکننده را خواستار شد.

کد خبر: ۱۲۹٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha