۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
سهم اقتصاد دیجیتال در ایران ۶.۷۷ درصد است
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی:

سهم اقتصاد دیجیتال در ایران ۶.۷۷ درصد است

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از نرخ بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: باید به سمت مشاغل دانش‌بنیان و دیجیتال برویم.

به گزارش بازار، محمد کلامی در جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال استان، اظهار کرد: این کارگروه باید اهمیت خود را در بخش‌های مختلف نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلاتی مانند تورم، ناشی از اقتصاد سنتی است، افزود: باید بسترهای اساسی و فرهنگی جهت متمایل شدن به اقتصاد به سمت دیجیتال فراهم شود.

کلامی با اشاره به افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کشور از ۲.۶ درصد در سال ۹۲ به ۶.۷۷ درصد در سال ۹۹، گفت: با آنکه متوسط رشد در این بخش از متوسط رشد در سایر بخش‌های اقتصاد ایران بیشتر است، اما هنوز فاصله زیادی تا میانگین ارزش آن در اقتصاد جهانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده این پیشرفت‌ها در سایه ایجاد و توسعه زیرساخت‌هایی ازجمله اینترنت و پهنای باند بوده و این زیرساخت‌ها همچنان باید تقویت شود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصاد دیجیتال استان ارائه و راهکارهای توسعه این بخش و افزایش سهم آن از گردش اقتصادی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha