۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
آزاد کردن قیمت‌ها به نفع مردم نیست
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

آزاد کردن قیمت‌ها به نفع مردم نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: آزاد کردن قیمت‌ها حتی با در نظر گرفتن یارانه به نفع مردم نیست چراکه این یارانه کفاف تهیه دو کیلو گوشت را هم در ماه نمی‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مضانعلی سنگدوینی در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: ارز ترجیحی در زمان خود با هدف کمک به تهیه اقلام اساسی مردم با قیمت مناسب در نظر گرفته شد، هرچند با وجود چنین ارزی باز هم قیمت‌ها بالا رفت اما حذف آن نیز به روند افزایش قیمت کالاها سرعت می‌دهد و ما در آینده نزدیک شاهد افزایش تساعدی قیمت‌ها خواهیم بودیم بنابراین با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آن هم به این شکل موافق نیستم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعلق نگرفتن ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی به نهاده‌های دامی سبب گران شدن قیمت گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و... می‌شود، افزود: طبق گفته کارشناسان تاکنون ۶۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی تعلق گرفته است لذا باید پرسید این پول کجا رفته؟ هرچند یارانه‌های پنهان در کشور ما بسیار است اما حذف یارانه‌های پنهان به یکباره بدون در نظر گرفتن ساز و کار آسیب‌های بسیاری به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه کنترل بازار نخستین قدم برای هموار کردن شرایط جهت حذف ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی است، اظهار کرد: شاید اکنون دولت قصد پرداخت یارانه به مردم جهت تامین اقلام اساسی را داشته باشد اما اگر بازار کنترل نشود و سازو کارها به درستی تبیین نشوند به یقین این یارانه‌ نیز به سرنوشت یارانه ۴۵ هزار تومانی دچار شده و به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها ارزش خود را از دست می‌دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزاد کردن قیمت‌ها حتی با در نظر گرفتن یارانه به نفع مردم نیست چراکه این یارانه کفاف تهیه دو کیلو گوشت را هم در ماه نمی‌دهد، اظهار کرد: توزیع درست و نظارت اصلی‌ترین اقدام برای کنترل بازار است چراکه در غیر این صورت باز هم قیمت‌ها بی‌رویه بالا خواهد رفت.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha